izborni zakon rs

Zvizdić: Ovo je direktan udar na suverenitet i teritorijalni integritet BiH, zatražio sam da Sud uvede privremenu mjeru

Od danas je službeno na snazi novi Izborni zakon entiteta RS kojim se direktno oduzimaju nadležnosti državne Centralne izborne komisije i kojim se na antiustavan način reguliše materija koja je već propisana državnim Izbornim zakonom čime se želi stvoriti paralelni pravni poredak, objavio je Denis Zvizdić.

Zamjenik predsjedavajućeg Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH smatra da je to direktni udar na suverenitet i teritorijalni integritet Bosne i Hercegovine jer je jedinstveni izborni sistem izraz jedinstvene države.

Predao zahtjev Ustavnom sudu

"S tim u vezi, jutros sam predao Ustavnom sudu Bosne i Hercegovine zahtjev za ocjenu ustavnosti Izbornog zakona RS sa prijedlogom privremene mjere.

Spornim zakonom direktno su prekršene odredbe Ustava Bosne i Hercegovine koje regulišu demokratska načela, sistem vladavine prava i odredbe Ustava Bosne i Hercegovine koje govore o obavezi entiteta da se podvrgavaju propisima Bosne i Hercegovine i odlukama institucija Bosne i Hercegovine.

Ranija praksa Ustavnog suda BiH u istim ili sličnim predmetima jasno pokazuje da je riječ o neustavnom zakonu, i to je vrlo detaljno argumentirano u zahtjevu za ocjenu ustavnosti", ističe Zvizdić.

Isto tako, dodaje, potrebno je pored samog teksta spornog Zakona imati u vidu namjeru i kontekst usvajanja Izbornog zakona RS.

"Naime, usvajanje Zakona uslijedilo je nakon što je Visoki predstavnik donio izmjene i dopune Izbornog zakona BiH kojim se jača integritet izbornog procesa u BiH, nakon čega su vlasti u bh. entitetu RS odmah pristupile izradi novog Izbornog zakona RS kojim namjeravaju razvlastiti državnu izbornu komisiju i regulisati - onako kako to odgovara vladajućoj koaliciji u entitetu RS - sva pitanja izbornog procesa.

Podsjećam da su sva pitanja izbornog procesa već regulisana državnim izbornim zakonom: rad organa za sprovođenje izbora, birački spiskovi, ovjera i kandidovanje za izbore, sprovođenje izbora, zaštita izbornog prava, pravila ponašanja u izbornoj kampanji, finansiranje izborne kampanje, mediji u izbornoj kampanji i izborni posmatrači itd", objašnjava Zvizdić.

Dakle, namjera i akt su antiustavni jer se želi na entitetskom nivou kontrolisati kompletan izborni proces, što ni u kojem slučaju ne može garantovati fer, demokratske i poštene izbore, tvrdi on.

Opasna intencija

"Istovremeno, jedna od najopasnijih intencija koja se želi postići primjenom novousvojenog Izbornog zakona RS je jasna, i to je više puta jasno navedeno u izjavama ključnih političkih predstavnika i donosioca odluka u RS-u, a to je "da prestaju da važe prava da Centralna izborna komisija BiH u Republici Srpskoj sprovodi izbore i da će Republika Srpska sve naredne izbore sprovoditi po svom zakonu".

To je, dakle, namjera zakonodavca koju će Ustavni sud BiH sasvim sigurno morati cijeniti i prilikom donošenja odluke o privremenoj mjeri, jer se odmah po završetku lokalnih izbora u oktobru ove godine planira početi sa pripremom za sprovođenje opštih izbora samo na teritoriji RS", ističe Zvizdić.

U tome je suština njegove tvrdnje i argumentacije da se radi o paralelnom pravnom poretku na teritoriji jedinstvene države, što ima čak i elemente napada na ustavni poredak BiH.

"Zbog svega navedenog mislim da je očigledno da se radi o neustavnom Zakonu koji i po svom sadržaju i po namjeri koja se želi postići predstavlja kršenje principa vladavine prava i principa poštovanja hijerarhije pravnih normi, jer država ne može ostvarivati svoje funkcije ako niži nivoi vlasti zadiru u državna pitanja i regulišu ih na način kako žele, ne poštujući državne propise.

Štetnost primjene spornog Izbornog zakona RS potvrdile su i mnoge državne i međunarodne institucije i organizacije, kao što su Centralna izborna komisija BiH, Ured visokog predstavnika, Vijeće za implementaciju mira u BiH, ambasada SAD-a u BiH, OSCE i delegacija EU u Bosni i Hercegovini", poručio je Zvizdić.