Beauty industrija bilježi procvat prodaje mirisa, a ta je kategorija porasla nevjerovatnih 82 posto u odnosu na prošlu godinu.
"Niko nije mogao ovo očekivati. To je potpuno ludo", kaže Larissa Jensen, potpredsjednica u NPD Grupi i savjetnica za segment beauty industrije.
Zanimljivo je to da su prodaju potaknuli skuplji proizvodi s jačom koncentracijom parfemskog ulja, kao što je eau de parfum, a ne toaletne vode.
"Psiha potrošača igra vrlo važnu ulogu. Prošla godina bila je vrijeme za eskapizam i potrošači su pronašli utjehu u mirisu. No čini se da je u 2021. zapravo riječ o svježim, novim počecima", objašnjava Jensen.
NPD Group, koja u SAD analizira prodaju u beauty segmentu, također je usporedila ovogodišnju prodaju s onom iz 2019.
"To je više poređenje jabuka s jabukama u smislu mjesta na kojem bi tržište trebalo biti. Čak i kad tako gledamo, prodaja mirisa porasla je za 35 posto, što je zapravo bez presedana", kaže Jensen.
Firma je ove godine provela istraživanje pitajući potrošače zašto su u posljednjih mjesec dana kupili miris, a polovina ispitanika rekla je da je bočica bila 'poslastica za njih same'. Bio je to razlog broj jedan, nakon čega slijedi odgovor 'dar za nekog drugog', što je odgovorilo njih 20 posto.
'Vidjeti veliku kategoriju poput mirisa, koja čini četvrtinu ukupnog volumena tržišta, kako raste tim tempom prilično je nevjerovatno', rekla je Jensen. Druge glavne kategorije u segmentu prestige beauty su njega kože i make up, a upravo je posljednja u padu zbog koronavirusa.
Od 2019. postoje dva glavna trenda pa se tako bolje prodaju veće boce (od 100 ml nadalje), kao i već afirmirani mirisi, objašnjava Jensen. Objasnila je za WWD da novi mirisi ne donose velik novac jer predstavljaju tek osam posto ukupne prodaje:
"Iako izazivaju uzbuđenje i donose inovacije, doista najveći dio volumena i rasta dolazi od onoga što postoji na tržištu."
Kao rezultat toga niz poznatih luksuznih brendova na tržište izbacuje javnosti dobro poznate mirise, ali s novim formulacijama i novim reklamnim kampanjama.
Sve popularniji su artisanal mirisi, a koje stvaraju nišne parfemske tvrtke kao što su Creed Boutique Beverly Hills, Editions de Parfums Frederic Malle, by Kilian…
Prema Stephanie Wissink iz firme za finansijske usluge Jefferies, očekuje se da će artisanal mirisi nastaviti osvajati značajan udio na tržištu jer im od 2019. prodaja - raste. Sve su manje zanimljivi parfemi s potpisima slavnih osoba, pa posljednjih godina bilježe manji broj lansiranja. Također su sve više u fokusu parfemi za tijelo i dom.
"Mirisi su uvijek bili snažni izvođači na tržištu, ali sad nastavljaju biti još jači. Zanimljivo je to da imaju i višu cijenu. Vidite stoga uzorak… Parfemi, čak i u prestižnoj industriji ljepote, vjerovatno su najluksuznija kategorija jer imaju najveću prosječnu cijenu. A među parfemima upravo oni s najvišim cijenama dobro prolaze. Riječ je o luksuzu unutar luksuza. To je ultimativni luksuz!" kaže Wissink.
A kad bi taj balon mogao puknuti?
"To je pitanje od milion dolara, na koje doista niko ne zna odgovor", rekla je Jensen, dodajući da rast nije održiv: "Mogu reći da smo od vrhunca, koji je bio u martu ove godine, u smislu rasta vidjeli silazni trend. No to je i dalje vrlo zdrav dvocifreni rast."