Region

Šokantne ‘upute za brak‘ u splitskoj školi: ‘Djeci nevjenčanih parova prijeti veći rizik od psihičkih bolesti, samoubistva, kriminala‘

Društvenim mrežama već danima kola fotografija papira podijeljenog na času etike u V splitskoj gimnaziji "Vladimir Nazor" u sklopu koje djeluje i sportsko odjeljenje.

Naime, drugom razredu "sportaša" za vrijeme nastave dat je papir na kojem se nalazi duži tekst o braku i bračnom životu, a taj sadržaj zabrinuo je brojne roditelje koji su napisano smatrali nazadnim razmišljanjem koje njihova djeca ne bi trebala učiti, piše Slobodna Dalmacija.

Među brojnim savjetima o stupanju u brak možda se može pronaći i poneki s dobrom namjerom, ali roditelje je posebno zabrinulo izneseno mišljenje o braku prema kojem su oženjeni ljudi okarakterizirani kao "zdraviji, sretniji i bogatiji" od onih koji samo žive zajedno ili nisu u romantičnoj vezi.

U spornom tekstu poziva se na apstinenciju sve do dana vjenčanja, a navedeno je i kako djeca koja dolaze od neoženjenih parova imaju veći rizik od problema "svake vrste". Autor je otišao toliko daleko je djeci čiji roditelji nisu u braku predvidio i veću vjerojatnoću počinjenja samoubistva, a parovima koji dijete dobiju tinejdžerskog dobi najavljuje siromaštvo jer, prema napisanom, samo trećina takvih majki uopće završi srednju školu.

Pročitajte upute:

"Djeci neoženjenih parova prijeti veći rizik od depresije i pihičkih bolesti., samoubistva, kriminala…"

"Oženjeni ljudi su zdraviji"

"Iskoristi tečajeve za ženidbu koji se nude u religioznim grupama"

"Spolni odnosi prije braka donose mnogu prtljagu za sobom"

"Mnogi mladi ljudi koji su se upustili u spolne odnose prije braka žale zbog toga i voljeli bi da su čekali"

"Živjeti zajedno prije braka je povezano sa manje zadovoljstva u braku i većim rizikom od rastave"

Profesorica V gimnazije Snježani Goluži koja je održala čas etike o kojem roditelji bruje, kaže:

"Budući da je etika filozofska disciplina, i ovaj tekst kojeg su učenici na satu dobili imao je ulogu skandalona čija je svrha razviti kritički duh kod učenika, potaknuti ih na raspravu do koje dolaze ponekad potaknuti buntom. U raspravi je svaki komentar, argument, stav koji nije unaprijed ni od koga propisan dobrodošao i svakog učenika se uvažava. Svaka radnja ima svoj cilj i svrhu, pa je tako cilj i svrha rasprave na satu kojeg sam održala postignuta", svoje zaključke učenici donose sami.

Upute pročitane na času

"Smatram da je potpuno legitimno moći, a prije svega htjeti razgovarati i raspravljati o bilo kojoj temi s različitih stajališta. Ražalošćena sam činjenicom da me se zbog toga proziva i nastoji ukazati na kojekakve "zle namjere"", kazala je prozvana profesorica koja tvrdi kako je poanta vježbe bila razvijanje kritičkog mišljenja kod učenika, te nas je za kraj "srdačno pozdravila sa željom da joj učenici i ove školske godine razviju što više kritičkog mišljenja".

Ankica Kovač, direktorica V gimnazije pod čijom palicom gimnazija smještena u centru grada radi već dugi niz godina, ljubazno nam je potvrdila očitovanje profesorice rekavši kako se radi o širem kontekstu od onoga predstavljenog na društvenim mrežama.

"Kao ravnateljica Škole, do sada nisam zaprimila pritužbe roditelja", otkrila nam je.