IT

Kompanija Facebook objavila svoje novo ime

Kompanija Facebook je u četvrtak objavila da je promijenila svoje ime i da će se od sada zvati "Meta". Dio je to Facebookove strategije da naglasi svoje sudjelovanje u kreaciji virtuelnog svijeta dok je biznis model kompanije kao društvene mreže u dubokoj krizi.

Osnivač i CEO Facebooka Mark Zuckerberg onjavio je ovu vijest na godišnjem događaju Facebook Connect na kojem je prikazan smjer tvrtke čije proizvode koristi skoro 3 milijarde ljudi za naredno desetljeće.

Najveći dio Facebook Connecta bio je posvećen upravo toj ideji, ideji metaverzuma, koju je prezentirao sam Mark Zuckerberg. Nema baš nekog posebnog smisla - niti prostora - ovdje sažimati sve što je Zuckerberg prikazao na prezentaciji, ali ukratko, metaverzum bi trebao biti jedna sasvim nova interakcija interneta bazirana na virtualnoj i proširenoj stvarnosti. U metaverzumu bi, prema Facebooku, trebalo biti moguće potpuno uroniti u taj virtualni svijet pomoću vlastitog avatara i družiti se, igrati igre, raditi, kupovati, stvarati… ukratko, raditi sve što radite u stvarnom svijetu, ali virtualno.

"Vjerujem da je metaverzum sljedeće poglavlje interneta, kao i naše kompanije. Baziramo se na tehnologiji koja pomaže spajati ljude jedne s drugima. Danas nas vide kao društvenu mrežu, ali u osnovi svega je da mi spajamo ljude. Metaverzum je sljedeća granica, teleportirati se bilo gdje, moći iskusiti što god želite, s kime god želite, u bilo kojem trenutku. Zajedno možemo stvoriti cijelu novu platformu i stvoriti jednu novu kreativnu ekonomiju, u kojoj ćete stavljanjem naočala na glavu moći ući u novi svijet. Aplikacije se neće promijeniti, sve će ostati isto, ali metaverzum će biti u centru naših aktivnosti", objasnio je Zuckerberg.

Zuckerberg je prikazao svijet koji zapravo neodoljivo podsjeća na onaj iz knjige "Ready Player One", gdje se osoba teleportira iz svog fizičkog svijeta u virtualni univerzum u kojemu može raditi, gledati, kupovati i biti što god želi. Metaverzum je definitivno najveća oklada na virtualnu stvarnost koja je dosad poduzeta u tehnološkoj industriji i obećanja koja su prikazana doista su zapanjujuća. Kao i uvijek s takvim obećanjima, neka su i zastrašujuća.

Jedan od primjera koje je Zuckerberg pokazao je sljedeći: djevojka iz Los Angelesa uživo je na koncertu i telefonom nazove svoju prijateljicu iz japanskog Kyota, koja se virtualno prebaci na taj koncert koji se odvija uživo. Nakon toga obje zajedno - i virtualno - odu na virtualni afterparty, na kojemu se druže s ljudima širom svijeta i - a ovo je sada možda i ključno - kupuju stvari. Naime, jasno je da bi metaverzum trebao stvoriti cijelu jednu novu ekonomiju. Čitav taj svijet neko će trebati izgraditi, a svi mi potom ćemo trebati stvari iz tog svijeta kupovati.

Primjerice, dizajneri će moći kreirati odjeću ili nakit za avatare, a korisnici metaverzuma će tu odjeću ili nakit potom moći kupovati i oblačiti svoje avatare. Jednako je s namještajem, prijevoznim sredstvima, gadgetima, igrama i desecima i stotinama stvari koje u ovom trenutku još ne možemo ni zamisliti, jednako kao što prije 20 godina nismo mogli zamisliti niti današnji Facebook.

Promjena imidža i brenda kompanije sa naglaskom na virtualni svijet i hardver poznat pod nazivom "metaverse" (metasvemir) dolazi u trenutku kada kompanija očajnički želi prebaciti fokus sa skandala koji je potresao njenu društvenu platformu do temelja. Facebook, društvena mreža, koju koriste milijarde ljudi diljem svijeta neće mijenjati svoje ime.