Magazin

Zbog slavnog redatelja ostavila je balet, a skandal s bradavicom obilježio je njihov novi hit film

Kad god bi rekviziteri došli po lutku koja je u filmu “Paralelne majke” bila zamjena za tek rođenu bebu, glumica Penélope Cruz (47) doživjela bi čudno iskustvo.

- Postala bih agresivna. To je moja beba. Imala sam osjećaj da bi se mogla potući - rekla je nedavno u razgovoru za Variety.

Sve to pomoglo joj je da još jedanput zasja u ulozi Janis u novom filmu Pedra Almodóvara s kojim sarađuje već dvadesetak godina. Najnoviji film priča je o dvije žene koje se sretnu u rodilištu. Dok iščekuju najvažniji dan u životu, Penélope Cruz kao Janis i Aitana Sánchez-Gijón kao Teresa, sasvim različito doživljavaju porođaj i majčinstvo. Janis je sredovječna situirana žena koja se raduje porođaju i djetetu, svjesna svega što je pred njom, dok je mlada Teresa izbezumljena. Ipak, taj susret i splet raznih okolnosti povezat će dvije potpuno različite osobnosti zauvijek.

U posljednje tri godine dovršio je čak tri zapažena filma, što teško polazi za rukom i mnogo mlađim redateljima. No kad je riječ o 72-godišnjem španskom geniju, od njega se iznenađenja zapravo i očekuju.

Ali odnos Penélope Cruz i Almodóvara gotovo da je konstanta. Ovo je osmi film koji je snimila s njim, a saradnja potječe od 1997. i filma “Živo meso”. Kako kaže glumica, dvije godine kasnije, na promotivnoj turneji filma “Sve o mojoj majci”, ukratko joj je prepričao radnju filma koji bi volio jednom snimiti.

- Bio je to prvi nacrt filma ‘Paralelne majke’. Trebala sam glumiti mlađu rodilju. Dva desetljeća kasnije, kad smo moj suprug Javier Bardem i ja bili zatvoreni u kući s dvoje djece zbog pandemije, nazvao me Pedro i rekao da upravo radi na filmu o kojem mi je davno pričao. Rekao mi je: ‘Pišem taj scenarij za tebe, ali bit ćeš ona starija’. Usred sve te neizvjesnosti vratio mi je optimizam - prisjetila se Cruz.

Film je premijerno prikazan ove godine na Filmskom festivalu u Veneciji i ispraćen je devetominutnim ovacijama. Cruz je osvojila nagradu za najbolju glumicu, a sličan uspjeh film je doživio i na završnoj večeri New York Film Festivala.

Ono što je također konstanta jest da ova glumica u njegovim filmovima gotovo uvijek glumi majku ili trudnicu. Iznimka su “Slomljeni zagrljaji”. Tako je bilo u “Živome mesu”, “Sve o mojoj majci”, pa i u “Volveru”. Prije tri godine s Antonijem Banderasom u glavnoj ulozi snimio je film “Bol i slava” o sredovječnom filmskom redatelju iza kojeg su veliki uspjesi, a sad se bori s usamljenošću, depresijom i manjkom inspiracije. Časopis Time proglasio je “Bol i slavu” najboljim filmom u 2019. godini, a ulogu njegove majke opet je dao Penélope Cruz.

- Penélope je savršena slika koju imam o majčinstvu. Ali ona ne dolazi iz španske tradicije majčinstva. U Španiji se majke obično prikazuju kako kuhaju i čiste i često su debeljuškaste. Penélope dolazi iz italijanske tradicije majčinstva. Senzualna je i vatrena poput Anne Magnani ili Sophie Loren - govori Almodóvar.

Njegovi filmovi toliko su opčinili glumicu da je kao 20-godišnjakinja napustila balet kojim se mislila baviti i na redateljev nagovor se posvetila glumi. Zaintrigirala ga je ulogom u romantičnoj drami “Šunka, šunka” Bigasa Lune iz 1992.

- Rekao sam joj da je stvorena za glumu i da neće požaliti ako me posluša - prisjetio se jednom Almodóvar.

Kad govori o saradnji s redateljem, Penélope Cruz kaže da su godine koje su proveli zajedno na setu stvorili osjećaj da su porodica. No kad su na setu, nema nježnosti ni obzira. Tu su strogo profesionalni odnosi i brutalna iskrenost.

- On nikada nije zao, ali ako misli da ono što radim nije dobro ili da nisam 100 posto u ulozi, on mi to odmah kaže. Tad imamo distancu koja čuva naše prijateljstvo. Zato bi nekom ko nas gleda sa strane izgledalo kao da ne sarađujem s najboljim prijateljem, ali ja znam baš sve o Pedru. Ne može mi lagati, a ne mogu ni ja njemu, pa ni ne pokušavam - kaže glumica.

U njegovim filmovima često se sve vrti oko hrane i kuhanja. Pedro se voli pobrinuti da kuhamo njegove omiljene recepte tako da nakon snimljene scene može sve pojesti. Zato kadrove s kuhanjem baš nikad ne ponavljamo da jelo bude još toplo, kaže Cruz koju je oduševio Almodóvarov film iz 1990. “Veži me, veži me!”

- Bio je to revolucionaran film. Vidjela sam ga kao hrabrog čovjeka otvorenog uma, koji kaže šta misli i ima dobar smisao za humor - rekao je.

Oboje je zaprepastila vijest da je Instagram u augustu, uoči premijere u Veneciji, uklonio plakat filma “Paralelne majke”. Na tom plakatu u sredini obreza u obliku ljudskog oka prikazana je ženska bradavica s kapljom mlijeka. Iako se Instagram ubrzo ispričao slavnom redatelju i autoru plakata Javieru Jaénu, Almodóvar se oglasio:

- Veliko hvala svima vama koji ste podržali poster ‘Paralelne majke’, onima od vas koji ste ga objavili, onima koji su pozivali na razum pri pogledu na žensku bradavicu, i vama koji ste o tome pričali u medijima. Pomogli ste da poster slobodno kruži. To je pobjeda, velika pobjeda. Uvijek sam se oslanjao na ljubaznost stranaca, ali sve dok su ljudi.