Puni Gas

Kako je kineska auto industrija od plagijatora postala ‘globalni igrač’?

Kineska automobilska industrija nije baš stara, ali se u posljednjih 20 godina razvila od običnog plagijatora do vodeće industrije. U svojem najnovijem videu na YouTubeu, poznati automobilski dizajner Frank Stephenson vodi nas kroz vremenski period kineske auto-industrije.

Kinesko tržište automobila je ranih 2000-ih imalo veliku krizu identiteta, i to Stephenson demonstrira pokazujući nekoliko vozila koja ne samo da traže inspiraciju na Zapadu, već u osnovi izgledaju isto. Primjerice, Shuanghuan SCEO gotovo je kopija Stephensonovog vlastitog dizajna BMW-a X5. Čak je i njemu teško razlikovati dva automobila, napominjući da su jedina razlika prednja i stražnja svjetla.

Suprotno ustaljenom mišljenju, Kinezi nisu bili ljubitelji kopiranja dizajna, što je dovelo do bankrota nekoliko proizvođača zbog nedostatka potražnje.

Kupci su bili očajni za originalnim dizajnom, i tek kada je kompanija Chery 2008. pokazala novu limuzinu (koju je dizajnirao studio Pininfarina), na tržištu se osjetilo osvježenje. Vozilo se dobro prodavalo zbog svog dizajna i predstavljalo je prekretnicu za kinesku automobilsku industriju.

Kineski automobili nisu samo evoluirali stilom, već i inženjerstvom. Primjerice, Nio EP9 trenutno je najbrži električni automobil na Nürburgringu s vremenom kruga od 6 minuta i 45,9 sekundi. Možda je najzanimljiviji Wuling Mini EV, koji košta samo oko 4500 dolara i Kinezi ga kupuju više od Tesle Modela 3.

Stephenson završava video govoreći kako je nevjerovatno svjedočiti evoluciji cijele automobilske industrije, koja je evoluirala od kopiranja dizajna drugih marki do toga da postane sila na koju treba računati na globalnoj pozornici.