Neovisni ruski medij Meduza piše da su se u Rusiji pojavili takozvani željeznički partizani.
Od kraja februara pojavila su se izvještaji o najmanje 23 napada na urede za vojnu registraciju i novačenje u različitim dijelovima Rusije. Od spomenuta 23 napada, 20 ih je bilo Molotovljevim koktelima. Neke od napada snimili su i sami počinitelji. Prošle godine nije bilo takvih incidenata, piše Meduza.
Ruske vlasti su privele neke od "partizana". Među njima je bio i Ilja Farber, koji je bio osumnjičen za paljenje dviju zgrada vojnog ureda za registraciju i novačenje u Udmurtiji.
Nakon početka rata s Ukrajinom, u Rusiji su učestale nesreće na željeznici. Insider je naveo da su od marta do juna u različitim regijama Rusije iz šina iskočila 63 teretna voza; što je gotovo jedan i pol put više nego u istom periodu prošle godine. Nesreće su se događale uglavnom na zapadu i jugozapadu Ruske Federacije, ponekad u blizini vojnih jedinica.
U junu je časopis RZD-Partner napisao da je više od 55% nesreća teretnih vozova u posljednja četiri mjeseca bilo povezano sa stanjem željezničkih tračnica. U isto vrijeme, obavještajna služba FSB je barem jednom izvijestila o pritvaranju onih koji su se spremali sabotirati objekte prometne infrastrukture u Belgorodskoj oblasti.
U maju je Telegram kanal Caution, ne navodeći izvore, napisao da FSB traži članove Borbene organizacije anarhokomunista (BOAC), koji su na Telegramu govorili o sabotaži na željeznici u moskovskoj regiji.
Policijski službenici izašli su na lice mjesta i utvrdili da je neko djelomično otvorio tračnice na području koje vodi do nastavno-taktičkog središta 12. glavne uprave ministarstva odbrane, koja je nadležna i za nuklearno naoružanje.
Insider piše da su nakon početka rata članovi BOAC-a počeli na Telegramu objavljivati upute o organiziranju željezničkih nesreća i govoriti o svojim uspješnim operacijama. Dodaje da je BOAC postao "najaktivnija subverzivna snaga" u Rusiji od početka rata.
Članovi BOAC-a, koje je kontaktirao dopisnik časopisa, rekli su da organizacija postoji nekoliko godina, ali da je izašla u javnost tek nakon početka rata. Ideja o sabotaži željeznica u Rusiji pojavila se nakon takvih akcija u Bjelorusiji.
"Sabotaža željeznice je relativno jednostavan i vrlo učinkovit način da se nanese šteta neprijateljskoj vojsci. Štaviše, s minimalnim rizikom za civile, ako se izvede ispravno, može ozbiljno oslabiti ruske oružane snage i utjecati na to koliko brzo će rat završiti", rekli su iz BOAC-a.
Član organizacije Ivan rekao je da je anarhistički partizanski pokret u Rusiji decentraliziran i da od aprila u cijeloj zemlji djeluje između 20 i 40 ćelija.
Sudionicima željezničkog rata nije potrebna posebna obuka te ima dovoljno priručnika BOAC-a, tvrde u organizaciji koja nakon početka rata pokušava prikupljati donacije na internetu te privlači nove članove.
Predstavnik ćelije koja je preuzela odgovornost za paljenje automobila aktivista iz Nižnjeg Novgoroda rekao je za Insider da su u sabotaže uključeni ljudi različitih ideologija.
"Među nama ima i anarhista i nacionalista. Svako ima svoju priču. Mi smo antisistemska organizacija", rekao je.