Mjenjač se može pokvariti iz brojnih razloga, a neki od njih su povezani sa greškom vozača prilikom korišćenja, a učestalim ponavljanjem nekvalitetne promjene brzina, moguće je oštetiti sinhroni prsten stepena prenosa na kojem se ova radnja često događa.
Marin Morava, HAK-ov tehnički savjetnik objašnjava kako sami možemo da skratimo radni vijek menjača. Ukoliko ne pritisnemo kvačilo dovoljno jako pri promjeni brzina, može doći do zvuka koji podsjeća na struganje.
"Ako vam se to desilo prvi put, vjerovatno se neće štetno odraziti na ispravnost rada mjenjača. Sa druge strane, ukoliko se ovo dešava učestalo, moguća je šteta na sinhronom prstenu stepena prenosa na kojem se ova radnja često događa. Kod oštećenja sinhronih prstena dolazi do gubitka njihove uloge da izjednače broj obrtaja između dva vratila kako bi se lakše promijenila brzina. Vozač će ovaj problem prilikom promjene stepena prenosa osjetiti kao povećanje otpora kod kretanja ručice mjenjača, uz prisutnost mehaničkog krckanja", objašnjava Morava.
Kako piše Revija HAK, za vozače sa ovim problemom preporuka je da što prije odu u servis jer su mogući i drugi uzroci koji mogu dovesti do sličnih simptoma prilikom promjene brzina, kao što je neispravan rad ili loša podenost kvačila.
Svako čekanje može da poveća problem. Moguće je i da se pojavi metalna piljevina u mjenjačkom ulju koja nastaje habanjem prilikom promjene stepena prenosa.
Ovi metalni ostaci štete ležajevima mjenjača i zupčanicima, a u najgorem slučaju moguće je potpuno oštećenje mjenjača kao i gubitak pogona automobila.