Politika

Stranke objavile predizborne slogane, analizirali smo ih: Nekreativne, već viđene i retrogradne poruke

Predizborna kampanja još nije zvanično počela, ali aktivnosti političkih stranaka su u punom jeku. Političari koji ćemo uskoro gledati sa plakata i čija će se imena naći na izbornim listićima uveliko su u kampanji, drže tribine, pojavljuju se na skupovima. Uz to, neke su političke partije objavile i izborne slogane.

Građani na društvenim mrežama uglavnom pišu da su slogani već viđeni te da je jasno da će i ova kampanje slati više poruke okrenute prošlosti nego budućnosti.

Samo na osnovu slogana političkih stranaka birači teško da će moći razlučiti kako i na koji način političari misle da riješe njihove probleme, ukoliko dođu na vlast. Međutim, slogan koji je posebno uznemirio javnost u BiH je onaj PDP-a koji glasi: 'RS mora da se brani'.

Nacionalistička katarza

Šta nam žele poručiti ovim sloganom te šta političke partije obećavaju svojim sloganima pitali smo Seminu Ajvaz, profesoricom na Odsjeku za komunikologiju na Univerzitetu „Džemal Bijedić“ u Mostaru.

U svojoj komentaru za naš portal profesorica Ajvaz je prvo se osvrnula na politički slogan PDP-a (RS mora da se brani).

"PDP je, kao i druge opozicione stranke iz RS, okusio svu nemilosrdnost režimske propagande, te im je prišivena etiketa "nacionalnih izdajnika". Kombinacija kompleksa i pragmatizma potaknula je "nacionalističku katarzu" unutar PDP-a posljednjih godina, koja je stvorila ambijent nacionalističke utrke sa režimom. U skladu sa navedenim, kreiran je slogan koji asocira strah, ugroženost, favorizovanje nacionalnih interesa. 

Riječ je o retrogradnoj poruci koja kao da je zalutala iz ranih 90-ih. Međutim, nacionalističke teme su Dodikov "domaći teren" i hrvanje s njim u nacionalističkom blatu je izvjestan put u debakl. Očekivala sam fokus na korupciji, kriminalu, socijalnim i ekonomskim temama, koje su "Ahilova peta" Dodikovog režima. Smatram da je riječ o strateškoj pogrešci koja pogoduje Miloradu Dodiku", navela je Ajvaz.

Još jedna politička partija koja je predstavila slogan je Savez za bolju budućnost (SBB) koji glasi: "Jaka, uspješna, pametna BiH".

Kako su pojasnili, Centralni izborni štab ove stranke za opće izbore 2022. godine izabrao je slogan koji kako oni navode simboliziraju politiku Saveza za bolju budućnost BiH, koja se bazira na razvoju, ekonomiji, ekonomskom patriotizmu, zapošljavanju i borbi za društvo jednakih šansi.

Profesorica Ajvaz smatra da je će se ovaj slogan izgubiti u masi sličnih.

Zagovaranje mira tri decenije nakon rata

"Riječ je o sloganu koji će se izgubiti u masi sličnih, neuvjerljivih i nekreativnih predizbornih krilatica. Također, slogan je i besmislen, jer Bosna i Hercegovina kao država, kao neživa imenica ne može biti pametna, nju mogu činiti jaki, uspješni i pametni ljudi. Riječ „jaka“ je bezbroj puta iskorištena u izbornim kampanjama u BiH, te je samim tim i istrošena i birači će teško napraviti emotivnu identifikaciju jer su je bezbroj puta čuli", navodi Ajvaz za naš portal.

Koalicija Država prezentirala je svoj program i slogan za izbore 2022. godine, pod nazivom: RED. RAD. MIR.

"Pretpostavljam da su kreatori ovog slogana vođeni starom narodnom izrekom "Red, rad i disciplina" kreirali slogan kojem su dodali „mir“. Međutim, zagovarati mir putem slogana tri decenije nakon rata je pucanj u prazno. Smatram da u 2022. fokus treba biti na modernijim i prosperitetnijim temama. 
Nadalje, "Red, rad, disciplina" je sintagma koja se nebrojeno puta provukla kroz naš svakodnevni govor i bosanskohercegovačka nacija je doslovno "otupila" na ove riječi i sa kombinacijom istih je nemoguće uspostaviti emotivnu identifikaciju. Zato ne smatram ovaj slogan pretjerano sretnim odabirom. Razlog više takvoj tvrdnji je i činjenica da je SBB kroz ranije izborne procese koristio gotovo identičan splet riječi; Red, rad, Radončić", navodi profesorica Ajvaz za Raport.