U sezoni FIA Formula 1 World Championship 2026. godine dobit ćemo još jednu momčad koja će se natjecati, a riječ je o Audiju, koji će dolaziti s posebno razvijenom pogonskom jedinicom.
Audi je na posebnom događaju najavio kako od 2026. godine ulazi u Formulu 1, a događaju su prisustvovali Markus Duesmann, predsjednik upravnog odbora društva AUDI AG, i Oliver Hoffmann, član upravnog odbora za Tehnički razvoj, koji su odgovarali na pitanja u nazočnosti Stefana Domenicalija, predsjednika i generalnog direktora Formule 1, te Mohammeda ben Sulayema, predsjednika Međunarodne automobilističke federacije (FIA).
„Motosport je sastavni dio DNK-a marke Audi”, rekao je Markus Duesmann. „Formula 1 predstavlja kako globalnu pozornicu za našu marku, tako i iznimno izazovan razvojni laboratorij. Kombinacija vrhunskih performansi i natjecanja uvijek potiče inovativnost i tehnološki transfer unutar naše industrije. Donošenjem novih pravila, sada je pravi trenutak da se i mi uključimo. Naposljetku, kako Formula 1, tako i marka Audi zalažu se za jasne ciljeve garancije održivosti.”
Ključ za stupanje u najpopularniju seriju utrka na svijetu jest jasna namjera za postizanjem veće razine održivosti i troškovne učinkovitosti. Nova tehnička pravila, koja će se primjenjivati od 2026. godine, fokusiraju se na veću razinu elektrifikacije i napredna održiva goriva. Uz postojeće ograničenje za timske troškove, tokom 2023. godine uvest će se ograničenje troškova i za proizvođače pogonskih jedinica. Također, Formula 1 zadala si je ambiciozan cilj, u skladu s kojim do 2030. godine želi postati serijom utrka s nultom stopom ugljičnih emisija.
Od 2026. godine električna izlazna snaga pogonskih jedinica, koje će se sastojati od elektromotora, baterije, upravljačkih elektronika i motora na izgaranje, uvelike će se povećati u usporedbi s današnjim pogonskim sistemima za Formulu 1. Elektromotor će tada biti gotovo jednako snažan kao i motor na izgaranje, koji ima izlaznu snagu od oko 400 kW (544 KS). Iznimno učinkovite 1,6-litrene motore s turbopunjačem pokreće napredno i održivo gorivo – što je također preduvjet za stupanje marke Audi u seriju utrka.
Pogonska jedinica proizvodit će se na najsavremenijoj lokaciji Competence Center Motorsport društva Audi Sport u mjestu Neuburg an der Donau, nedaleko od sjedišta društva AUDI AG u Ingolstadtu. „Za razvoj i proizvodnju pogonskog sistema za Formulu 1 pouzdat ćemo se u vrhunsku stručnost naših zaposlenika nadležnih za motosport, nastaviti ulagati u naš centar za motosport te regrutirati iznimno iskusne stručnjake”, rekao je Julius Seebach, izvršni direktor društva Audi Sport, koji je organizirao stupanje u Formulu 1 u okviru rekonfiguracije svijeta motosporta koji marka Audi kani provesti. U Neuburgu se već nalaze ispitna postolja za testiranje motora za F1, baš kao i za ispitivanje elektromotora i baterija. Dodatne potrebne pripreme trenutačno se provode u pogledu osoblja, zgrada i tehničke infrastrukture, a sva najvažnija sredstva bit će spremna za rad do kraja tekuće kalendarske godine.
Nedavno je osnovano zasebno poduzeće za projekt pogonske jedinice, i to kao društvo-kći u isključivom vlasništvu društva Audi Sport. Ono udružuje snage za projekt Formule 1 i, kao posljedicu toga, obustavlja svoj projekt LMDh. Odjel za motosport nedavno je obustavio razvoj ovoga sportskog automobila za utrke izdržljivosti. Uz utrke za kupce, Audi Sport nastavit će svoj inovativni projekt modelom RS Q e-tron za utrku Dakar Rally. Sljedeće je godine cilj marke Audi sveukupna pobjeda u pustinji. Stupanje marke Audi u svijet Formule 1 označava dovršavanje restrukturiranja njezina segmenta motosporta, no i kraj ključnog razdoblja unutar društva Audi Sport GmbH.