Nakon što je Pelješki most rasteretio granični prijelaz s BIH u Neumu, istom scenariju nadaju se i na najprometnijem prijelazu s tom državom, u Gradiški. Gužve, kolone i usko prometno grlo riješit će novi most preko Save, koji je dovršen, ali još nije pušten u promet, piše RTL.hr.
Most između Hrvatske i Bosne i Hercegovine, tačnije na graničnom prijelazu Gradiška jedan je od najfrekventnijih, najprometnijih graničnih prijelaza BiH s Hrvatskom, ovdje nekada gužve za vrijeme blagdana i državnih praznika dosežu čak osam kilometara, dakle, to je ogroman, ogroman problem.
No, za taj problem postoji rješenje, a rješenje se nalazi 4 kilometara uzvodno uz Savu. "Znalo se čekati recimo kad su gužve bile i po 30 sati, kad je bila korona i bla bla. Sad, znalo se čekati prije par dana i ono bila, drva dok su išla i to pa se čekalo po devet, deset sati", prepričava vozač Miloš Aćimović za RTL.
Predivan, novi most, koji zapravo još uvijek nema ime, iako na tabli piše Okučani, najvjerovatnije se neće tako zvati. 426 metara je dugačak, 22 metra širok, koštao je nešto više od 19 miliona eura, ali nešto je širi od Pelješkog mosta. Profil autoceste, 4 trake ima, no još uvijek nije u funkciji, jer će pristupne ceste biti gotove tek 2024. godine.
"Značajno će doći do povećanja prometovanja putnika, teretnih i putničkih vozila, preko ovog graničnog prijelaza, čime će se rasteretiti i granični prijelaz Slavonski Brod i granični prijelaz Stara Gradiška", kazuje Miljenko Kovačević, načelnik stanice Granične policije Stara Gradiška.
"Što se tiče mosta na rijeci Savi i novoizgrađenog graničnog prijelaza, koji se nalazi u mjestu Čatrnja, općina Gradiška, on je završen i realiziran u predviđenom roku, koji ispunjava sve evropske standarde i norme u pogledu infrastrukture i opremljenosti", kazuje Jovan Pecija, inspektor za Graničnu kontrolu Gradiška, BiH.
U toku su radovi na pristupnim cestama, devet i po kilometara pristupnih cesta je u izgradnji kako bi se spojio most sa autocestom.