Poslije višegodišnjeg iščekivanja, najzad smo dočekali premijeru Ferrarija Purosangue, modela sa dva reda sjedišta, dva para vrata i povišenim odstojanjem od tla. Nakon što su se skoro svi konkurenti potrudili da ponude superprestižne SUV modele, iz Maranela je stigao adekvatan odgovor.
Kao što se i očekivalo, Ferrari nije previše zagrizao u SUV maniju, već je zamislio svoj podignuti model više kao trkački GT koji je najprije "razvukao" za dodatni par vrata, a zatim ga podigao.
Neki će reći da je ovo evolucija dizajna osmišljenog sa modelom Roma.
Za razliku od Lamborghinija Urus, ovde se zadnja vrata otvaraju u suprotnom smjeru, pod uglom od 79 stepeni, čime Purosangue dobija na atraktivnosti, ali i praktičnosti jer će se putnici koji sjede pozadi lakše smijesti u svoja sedišta.
Ono što raduje je beskompromisna vožnja. Neki su najavljivali šest cilindara, ali je na kraju za pogon odabran atmosferski V12.
Proizvodi 725 KS i 716 Nm maksimalnog obrtnog momenta, pa zahvaljujući pogonu na sva četiri točka auto do stotke stiže za 3,3 sekunde, 200 km/h dostiže za 10,6 s, a ne zaustavlja se do maksimalnih 312 km/h, što je najbolji rezultat u ovom segmentu.
Pomenimo i to da se motor okreće do 8.250 o/min, a odlične vozne karakteristike obezbeđuje gotovo idealan raspored mase (49:51). Purosangue nije prvi Ferrari sa pogonom na sve točkove, ali je prvi sa kontrolom vožnje na nizbrdici (hill-descent control) i prvi sa aktivnim sistemom protiv prevrtanja.
Proizvođač ističe da se auto može podići na maksimalnih 183 mm od tla, a ogibljenje koristi sistem FAST (Ferrari Active Suspension Technology).
Kao što je već istaknuto, ovaj Ferrari ima drugi red sjedišta, odnosno pozadi se mogu smjestiti još dva putnika. Što se funkcionalnosti tiče, takođe posjeduje prtljažnik od čak 473 litra, što ga čini najpraktičnijim Ferarijem u 75-godišnjoj istoriji brenda.
I još nešto - za razliku od konkurencije, Ferrari nije kopirao enterijer od drugih modela u gami, već je dizajnirao potpuno novi stil.
U kabini nema centralnog ekrana, ali zato i vozač i suvozač imaju po jedan ispred sebe.
Prostora u unutrašnjosti ne nedostaje, jer ovaj automobil mjeri nešto manje od pet metara u dužinu, dok širina iznosi preko dva metra (4.973/2.028/1.589 mm).
Cijena za sada nije zvanično objavljena, ali pojedini italijanski mediji pominju start od 400.000 evra. U Ferariju, na pitanje o cijeni, samo kažu "ipak je to V12 Ferrari".
Smatraju da ona nije važna, a kamoli odlučujuća informacija za potencijalne kupce.