Nakon uspješne demonstracije prototipa koji se može puniti za samo tri minuta za više od 10.000 ciklusa tokom svog životnog vijeka, Adden Energi, dio Univerziteta Harvard, dobio je 5,15 miliona dolara finansiranja za dalji razvoj tehnologije, sa ciljem da je komercijalizuje u bliskoj budućnosti.
Brz razvoj tehnologije skladištenja čiste energije ključan je za borbu protiv klimatskih promjena, kaže se u prijedlogu startapa.
Da bi ubrzao usvajanje ove tehnologije, izvršni direktor kompanije Adden Energi Vilijam Fichjuh se nada da će privući 37 posto Amerikanaca koji nemaju svoje garaže, pa stoga ne mogu puniti električna vozila preko noći kod kuće.
"Potpuna elektrifikacija automobila jedan je od najsmislenijih koraka koje možemo da preduzmijemo u borbi protiv klimatskih promjena", rekao je Fichugh. "Međutim, široka primjena električnih vozila zahtijeva baterije koje mogu da zadovolje različite potrebe potrošača. Automobili se moraju puniti jednako brzo kao vozila sa unutrašnjim sagorijevanjem, odnosno u vremenu koje vam je trenutno potrebno da punite na benzinskoj pumpi."
Procjene pokazuju da bi samo elektrifikacija svetskog voznog parka mogla da smanji globalnu emisiju gasova staklene bašte za 16 procenata, pri čemu se ova "nova paradigma baterija" smatra ključnom za postizanje ovog cilja. "Električna vozila ne mogu ostati luksuzni proizvodi i mora ih biti znatno više od sadašnjih jedan odsto ukupnog broja automobila na putu ako želimo da napredujemo ka budućnosti čiste energije. Takođe, SAD neće imati tržište polovnih automobila ako EV baterije traju samo 3 do 5 godina", rekao je Ksin Li, vanredni profesor nauke o materijalima na Harvardu i naučni savetnik kompanije Adden Energi.
"Tehnologija mora biti dostupna svima. Ne vidimo fundamentalna ograničenja za poboljšanje tehnologije baterija. Ovo bi moglo da promijeni cijelu industriju".