Tesla je uspostavila i nastaviladominirati revolucijom električnih vozila. Zahvaljujući ovoj zamisli Elona Muska, svijet sada ima održivu alternativu automobilima koji gutaju benzin. No čini se da je posljednjih godina Tesla počeo gubiti vodstvo. Kompanije kao što su VW, BMW, Mercedes i Ford počele su nuditi električna vozila sa sličnim dometima vožnje, brzinama punjenja, performansama i cijenama. Tesla je također imao nekoliko značajnih prepreka, poput odgode njihove sljedeće generacije 4680 baterijskog paketa, Roadstera, Cybertrucka i Semija. Da ne spominjemo kako kompanije poput CATL-a sada nude nedvojbeno bolje baterije od 4680. Ali na nedavnoj press konferenciji, Martin Viecha, potpredsjednik Tesle, rekao je Business Insideru nešto što je šokiralo svijet električnih vozila i nastavit će učvršćivati Teslu kao ultimativnog kralja EV utrke.
Poboljšanje efikasnosti u fabrikama
Viecha je slučajno spomenuo da su troškovi proizvodnje vozila Tesla pali za ogromnih 57% od 2017. Ali to nije zbog jeftinijih baterija ili čak jeftinijih modela, poput Modela 3. Ne, to je u potpunosti rezultat povećanja efikasnosti unutar svojih fabrika, što je nevjerovatno.
To samo pokazuje da Musk nije bio lud kad je pokušao dobiti gotovo 100% automatiziranu proizvodnu liniju i da se Teslina taktika držanja jednog modela i njegovog postupnog poboljšanja isplativosti. Vidite, drugi proizvođači mijenjaju modele svakih nekoliko godina. To znači da moraju platiti još jednu punu rundu istraživanja i razvoja, postaviti svoje fabrike ispočetka, pa čak i ažurirati sisteme usluga i dijelova. Sve to košta tonu novca i znači da nemaju vremena dovoljno poboljšati proizvodnju da smanje troškove.
U međuvremenu, Tesla postupno poboljšava svoje modele bez potpunog osvježavanja. Model 3 iz 2022. mogao bi izgledati slično onom iz 2017., ali sve je zapravo poboljšano, od stražnjih sjedala do zaslona. Sve to bez potrebe za promjenom proizvodne linije, ostavljajući Tesli mogućnost da svaki mali proizvodni proces bude što rafiniraniji, dosljedniji i jeftiniji.
Zato je u 2017. Teslu proizvodnja automobila koštala u prosjeku 84.000 dolara. Ipak, 2022. koštat će u prosjeku samo 36.000 dolara.
G. Viecha je također spomenuo da će nove fabrike u Šangaju i Berlinu biti mnogo jeftinije za rad kada budu potpuno funkcionalne, što znači da bi ta brojka mogla još više pasti!
Teslin as u rukavu
Ali ovo je pokazalo Teslin as u rukavu. Vidite, Tesla prodaje ove automobile od 36.000 dolara za oko 60.000 dolara. Ovo je tek nešto jeftinije od njihove konkurencije. Uzmite model Y dugog dometa koji košta nešto manje od 60.000 dolara. To Tesli čini golemih 24.000 dolara+ po prodaji, što kompaniji daje profitnu maržu od 40%, jednu od najboljih u cijeloj automobilskoj industriji.
U međuvremenu, Teslin direktni konkurent, VW I.D4, košta otprilike isto, ali trenutačno ne ostvaruje nikakvu dobit. Isto vrijedi i za mnoge Tesline konkurente. Njihova električna vozila ostvaruju malu ili nepostojeću profitnu maržu.
Dakle, iako bi Tesla mogla koštati sličan iznos kao druga električna vozila, oni su zapravo u potpuno drugoj ligi.
Revolucionarna 4680 baterija
Ali ne zaboravite, ovo je bez ikakvog pada cijene baterije, koja čini 40% cijene EV-a. Ipak, čini se da je Tesla na putu da u potpunosti iskoristi svoj paket baterija 4680 u bliskoj budućnosti.
Baterija 4680 koristi puno veći format ćelija i jedinstvenu unutrašnju strukturu. To znači da je za automobil potrebno manje ćelija, što ga čini jeftinijim za sastavljanje, a proizvodnja svake ćelije košta manje (po kWh). Također postoje neka blaga povećanja gustoće energije i brzine punjenja.
Nažalost, proizvodnja ove revolucionarne nove ćelije pokazala se mnogo kompliciranijom nego što su u Tesli očekivali. Ispada da svaki put kad pokušaju povećati proizvodnju, kvaliteta značajno pada, a broj odbačenih ćelija postaje prevelik.
Unatoč tome, Tesla je nedavno uspio staviti ovu bateriju u neke modele Y i napreduje u povećanju proizvodnje. Ako ovo uspiju izvesti, cijena Tesline baterije bit će znatno smanjena.
Trenutno, baterija modela Y 2170 (stara) košta Teslu 11.000 dolara. Ali paket iste veličine koji koristi trenutne ćelije 4680 košta samo 7400 USD (33% manje). Jednom kada proizvodnja dostigne opseg, mogla bi iznositi čak 5500 USD (50% manje). To znači da bi proizvodnja svih Tesla uskoro mogla koštati 20% manje, a sve zahvaljujući 4680 baterijskom paketu.
Imajući na umu ove uštede troškova, Tesla bi se odmah mogao naći u poziciji da može prodati Model Y ne za 60.000 dolara, već za nešto bliže 40.000 dolara, a da pritom još uvijek ostvaruje pristojnu zaradu. Mogli bi čak ponuditi taj nedostižni automobil za 25.000 dolara.
U međuvremenu, čini se da će se svaki drugi proizvođač i dalje boriti da svoja trenutna električna vozila učini profitabilnim, čak i s novom tehnologijom baterija.
Stoga se nemojte zavarati činjenicom da Tesle koštaju otprilike isto kao i njihova konkurencija. Iza kulisa, oni su još uvijek godinama ispred svih ostalih, a paket baterija 4680 i njihove nove fabrike samo će povećati to vodstvo. Musk je u situaciji bez presedana. Mogao bi nastaviti prodavati Tesle po njihovoj sadašnjoj cijeni i zaraditi milijarde dok se svaki drugi proizvođač muči. Ili bi mogao masovno potkopati sve i uništiti konkurenciju jednom zauvijek. U svakom slučaju, čini se da Tesla i Elon pobjeđuju.