Ekonomija

BBC: Wizz Air najgori po kašnjenju letova. Brojevi će vas iznenaditi

Wizz Air avion

Wizz Air je drugu godinu zaredom bio najgori veliki zračni prijevoznik kada je u pitanju kašnjenja letova sa britanskih aerodroma, pokazuju nove brojke. Polasci mađarskog prijevoznika iz Velike Britanije kasnili su u prosjeku 46 minuta i šest sekundi za rasporedom 2022. godine, piše BBC.

Podatak se temelji na analizi podataka Uprave za civilno zrakoplovstvo (CAA) koju je provela novinska agencija PA.

To je više od tri puta duže nego prethodne godine, kada je također bio na posljednjem mjestu po tačnosti.

Wizz Air obavlja kratke letove sa britanskih aerodroma uključujući Birmingham, Edinburgh, Aberdeen, Gatwick, Luton, Liverpool i Bristol.

Analiza je uzela u obzir sve redovne i čarterske polaske sa britanskih aerodroma od strane zračnih prijevoznika s više od 2.500 letova.

Otkazani letovi nisu uključeni.

Prosječno kašnjenje svih ovih letova bilo je 23 minute.

Manjak osoblja

Nakon Wizz Aira, Tui je zauzeo drugo mjesto s prosječnim kašnjenjem od 40 minuta i 18 sekundi, a Qatar Airways treći s 31 minutom i 48 sekundi.

Norwegian Air Shuttle zabilježio je najbolju izvedbu s prosječnim kašnjenjem od samo 13 minuta i 42 sekunde. Slijede Turkish Airlines sa 29 minuta i 30 sekundi i Pegasus Airlines sa 27 minuta i 18 sekundi prosječnog kašnjenja.

Maj i juni bili su najgori mjeseci za tačnost jer zrakoplovni sektor nije uspio zaposliti i obučiti dovoljno osoblja da se nosi s porastom potražnje za odmorom nakon ukidanja pravila putovanja u Velikoj Britaniji zbog Covid-19.

Rory Boland, urednik časopisa Which? Travel, rekao je: "Ove su brojke zabrinjavajuće, ali neće biti iznenađenje za putnike koji su godinama morali trpjeti loš tretman zrakoplovnih prijevoznika."

CAA ima građanske ovlasti za poduzimanje ovrhe protiv zračnih prijevoznika, ali sudski sporovi obično traju nekoliko godina da se zaključe.

Vladini prijedlozi da se regulatoru daju veće ovlasti konsultirani su početkom 2022., ali nisu napravljene nikakve promjene.

Direktor CAA-e za potrošače, Paul Smith, utvrdio je da se prošle godine "previše putnika suočilo s razočaravajućim nivoima kašnjenja".

Bez komentara

"CAA je redovito tražio jače ovlasti za provedbu prava potrošača, uključujući mogućnost izricanja kazni zračnim prijevoznicima", rekao je.

"Kada stvari krenu po zlu, očekujemo od zračnih prijevoznika da putnicima proaktivno pruže informacije o njihovim pravima u slučaju prekida letova, kao i da ponude pravovremenu podršku i pomoć.

"Već smo izrazili zabrinutost u vezi s Wizz Airom i blisko sarađujemo sa zrakoplovnim prijevoznikom kako bismo poboljšali rezultate za potrošače."

U februaru je zrakoplovni prijevoznik prekinuo svoje usluge u Walesu i izvan njega, navodeći troškove poslovanja i trenutnu ekonomsku klimu.

Prošle godine se suočila s reakcijom sindikata pilota nakon što je izvršni direktor Jozsef Varadi rekao da bi osoblje trebalo učiniti "dodatnu milju" kada je umorno kako bi aviokompanija mogla izbjeći otkazivanje letova.

Wizz Air nije odgovorio na zahtjev novinske agencije PA za komentar.