Vijesti

Saobraćajni ekspert Ševal Kovačević o mjerama Vlade KS: To nisu rješenja. Stvorit će nervozu vozača, zagušit će grad

Ne mislim ništa dobro o mjerama koje su donesene na vanrednoj sjednici Vlade KS nakon tragedije na Marijin Dvoru, ali ova vlast, kao i one prije 10 ili 15 godina nikada nisu slušale struku. Njima ne treba pamet, oni imaju pozicionu pamet. Rekao je to za Raport vještak saobraćajne struke Ševal Kovačević nakon saobraćajne nesreće u Sarajevu u kojoj je život izgubila mlada doktorica Azra Spahić.

Podsjetimo, Vlada KS je u nedjelju održala vanrednu sjednicu i donijela određene zaključke. Između ostalog, ministri saobraćaja i unutrašnjih poslova Adnan Šteta i Admir Katica kazali su da će se ići na smanjenje brzine u gradu sa 60 na 50 km/h, a u naseljenim područjima sa 40 na 30.

Kovačević smatra da to nisu dobre odluke.

Od smanjenja brzine 'nema ništa'

"Cijenim da ljudi rade, ali da rade na ovakav način ne mislim da je to ispravno. Ovo su mjere koje gase požar, ali čini mi se kao da gasite kofom vode veliki požar sjena. Od ovoga nema ništa, to je samo da se umiri javnost.

Što se tiče smanjenja brzine. Tamo gdje je 60 ići na 50, pa gdje je 40 na 30, to nema veze. Ako je nešto trebalo uraditi, trebale su prethodno postojati studije, kako opravdanosti tako i oportuniteta da vidimo šta je negativno ako to uvedemo. Ja sam pripadnik ove druge grupe - oportuniteta. Ako ovo budemo uradili, stvorit ćemo dodatne nervoze vozača, onih koji plaćaju redovno registraciju i drže se ograničenje. Mislim da ovo nije rješenje.

Prije 15-ak godina u većini država Evropske unije smanjena je brzina u naseljenom mjestu sa 60 na 50, ali tamo imate brze ceste kroz grad, gdje nemate bicikala, traktora, pješaka. Ima žica ograđena i auta idu kroz grad. Na posebnim mjestima se uključuju i isključuju. Ne možemo ovako raditi i da zagušimo grad", kazao nam je Kovačević.

Kamere moraju pokriti svaki milimetar

Smatra da čitav grad treba pokriti kamerama, ali da ni radari nisu loša opcija.

"Radari su i preventiva i represiva. Radari upozoravaju prije svega svojim bitisanjem da se smanji brzina. Onda, ako dođe do prekoračenja brzine, rasdar uslika i ide kazna.

Što se tiče kamera, za čudo je veliko da nije komplet grad na glavnom pravcu istok - zapad pokriven kamerama. Da ne govorimo ostala mjesta okupkjanja građana, čvorišta, ulaza u grad… U vrijeme jeftine opreme za video nadzor, to ne bi trebala biti uopće dilema".

Povećanje kazni, smatra, također nije opcija.

"Šta znači za njih povećanje kazni kad već imaju po par hiljada kazni? Ništa im ne znači. Država nije ostvarila kontrolu nad takvim licima. Da bi država mogla ostvariti kontrolu nad takvim licima, prvo treba ostvariti kontrolu nad vozilima, a onda i na tim licima.

U starom sistemu, prijeratne policije, imali smo rad policije u zajednici. Tamo je vođa sektora znao o svakom od nas šta radi, kud ide i čime se bavi. Ova lica su morala biti pod kontrolom vođa sektora - čim se bavi, u koja doba izlazi, šta vozi. Kad se zatekne u saobraćaju s više od tri prekršaja, odmah oduzeti vozilo dok se ne plati kazna. Preko određenog broja kazni oduzeti potpuno vozilo. Kad on ide preko 100 kilometara na sat, to nije vozilo, to je mitraljez. A, šta se radi s mitraljezom? Oduzima se! Dakle, platiti prvo sve kazne".

Meta su ministri

Policija, Tužilaštvo i Sud, prema mišljenju Kovačevića, nisu mete.

"Mete su prije svega resorni ministri, ministar pravde na nivou države i minitri saobraćaja, lokalni i federalni i resorni ministri Federacije BiH. Oni trebaju da daju prijedloge kako i na koji način izmijeniti kao prvo Krivični zakon. Treba oduzimati sredstva kojima su izvršena teška krivična djela, za to nema alternative, to vozilo treba oduzeti. Takva vozila, ako se ne mogu prodati na aukciji, treba dati humanitarnoj organizaciji, obrazovnoj ustanovi ili u nekoj drugoj društveno korisnoj svrsi.

Ova lica, koja imaju tolike neplaćene kazne, treba im to pretvoriti u zatvorsku kaznu i poslat ih da prave autoputeve a ne da se tove u zatvoru. Ako ne budemo sistemski radili, ako budemo varali javnost s ovim smanjenjem brzinama, to se neće riješiti".

Vlast ne sluša struku

Ni jedna vlast ne želi slušati stručnjake, tvrdi Kovačević.

"Ova, prethodna i vlast od prije 10 ili 15 godina nikoga nije slušala, niti bilo kakvu struku. Njema ne treba pamet. Oni imaju položajnu pamet. Dakle, ne adresiram to samo na sadašnju vlast. Ako ne budemo ova lica sklonili s ulica, onda je samo pitanje kad ćemo i mi doći na red.

Vlasniku vozila, koji je dao vozilo osobi koja nema položen vozački da vozi, treba izdati kaznu prema postojećim odredbama krivičnog zakona. Na zapadu možete tražiti šta hoćete, ali da vam neko da svoje vozilo i policu osiguranja - ne. Mi ovdje nemamo takvu svijest da znamo da je vozilo opasno sredstvo. U rukama neodgovornih lica, to je mitraljez", zaključio je Kovačević za Raport.