Evropski parlament donio je nova pravila koja se odnose na izgradnju infrastrukture za punjenje električnih i vozila koja koriste vodik kao pogonsko gorivo. Prema pravilima koja su donesena u Evropskom parlamentu, na svakih 60 kilometara duž osnovne mreže TEN-T do 2026. moraju se ugraditi punionice za električne automobile minimalne izlazne snage od 400 kW, koja se do 2028. mora povećati na 600 kW. Punionice za kamione i autobuse moraju biti ugrađene na svakih 120 kilometara. Njih bi do 2028. trebalo ugraditi na polovinu glavnih cesta EU, a izlazna snaga treba iznositi od 1400 kW do 2800 kW, ovisno o kategoriji ceste. Države članice moraju do 2031. osigurati ugradnju postaja za opskrbu vodikom najmanje na svakih 200 kilometara duž mreže TEN-T.
Kako ističu iz Parlamenta, korisnicima vozila na alternativna goriva bit će omogućeno jednostavno plaćanje na punionicama (platnim karticama ili uređajima s beskontaktnom funkcionalnošću bez pretplate), dok će cijena tih „goriva” biti prikazana po kilovatsatu, kilogramu ili minuti/sesiji. Komisija će uspostaviti bazu podataka o alternativnim gorivima kako bi se potrošačima pružile informacije o raspoloživosti, vremenu čekanja i cijenama na različitim postajama.
Upotrebom održivijih, obnovljivih i učinkovitijih energetskih rješenja u prometnom sektoru pridonijet će se smanjenju emisija stakleničkih plinova i onečišćenja zraka, poboljšanju kvalitete života građana i stvaranju novih visokokvalitetnih radnih mjesta. Nova pravila također će pomoći uvođenju infrastrukture za punjenje koja bi trebala postati jednostavna kao na tradicionalnim benzinskim postajama, istaknuo je izvjestitelj za infrastrukturu za alternativna goriva, Petar Vitanov.
Nakon što je odobri Vijeće Evrope, Uredba o infrastrukturi za alternativna goriva počet će se primjenjivati šest mjeseci nakon što stupi na snagu.