Vijesti

Prije tačno godinu je otvoren Pelješki most. Jesu li se ostvarile crne prognoze za Neum?

Na današnji dan, prije godinu, svečano je otvoren i u promet pušten Pelješki most koji povezuje jug Hrvatske s ostatkom države.

Prema podacima agencije Hina, do 25. jula Pelješkim mostom prošlo je 2.305.537 vozila. Pritisak na granični prijelaz Neum znatno je pao, a Hrvatska je spojena u cjelinu.

Špica sezone

Pema podacima Hrvatskih cesta, u špici turističke sezone most u prosjeku dnevno prijeđe 13.880 vozila. U dosadašnjem dijelu godine mostom je prošlo 984.596 vozila.

Najviše vozila od puštanja u promet bilo je u subotu 30. jula prošle godine, 19.029.

Iz Policijske Uprave Dubrovačko-neretvanske županije kažu da je nakon otvaranja Pelješkog mosta promet preko graničnih prijelaza koji omeđuju neumski koridor znatno smanjen.

Usporedba ukupnog prometa od 1. jula do 26. jula ove i prošle godine preko graničnih prijelaza Klek i Zaton Doli, pokazuje smanjenje broja putnika za 64, a vozila za 67 posto.

Iako su mnogi u Bosni i Hercegovini predviđali crne scenarije za jedini bh. grad na moru kada je otvoren Pelješki most jer se očekivalo da će se smanjiti broj turista koji bi iz tranzita svratili u Neum, te prognoze nisu se ostvarile.

Gužve u prometu su znatno manje.

Zadovoljni efektima

"Prošle godine bilo je crnih prognoza. Smatralo se da će se Neum otvaranjem Pelješkog mosta pretvoriti u mjesto u koje će se rijetko dolaziti. S druge strane, neki su govorili da je most prednost za Neum jer će se smanjiti gužve koje su nastajale u sezoni.

Zadovoljni smo efektima Pelješkog mosta jer su se otvorile neke druge mogućnosti za Neum u razvojnom pogledu", rekao je ranije Feni načelnik Dragan Jurković.

Most, čija je cjelokupna čelično-betonska konstrukcija ispod i iznad vode zajedno teška kao 30 Eiffelovih tornjeva, najveći je hrvatski infrastrukturni projekt finansiran iz fondova EVropske unije s bespovratnih 357 miliona eura (85 posto troškova). Na njemu je tokom deset godina radilo nekoliko hrvatskih vlada.

Most je integralne hibridne konstrukcije s 13 raspona, od kojih je pet glavnih (centralnih) raspona duljine 285 metara, šest centralno postavljenih armiranobetonskih pilona visine 33 metra, te dvije trake zajedno sa zaustavnom trakom koja će služiti za održavanja mosta.

Prelazi preko morskog tjesnaca širine 2.140 metara. Dug je 2404 metra, s plovidbenim profilom ispod mosta 200 puta 55 metara. Glavni i odgovorni projektant mu je Marjan Pipenbaher.