Jeff Bezos plovi Hrvatskom na jahti Koru vrijednoj pola milijarde dolara. Koru je plovilo ukupne dužine 127 metara, koje je građom zapravo sličnije jedrilici, što ga čini najvećom jedrilicom na svijetu. Graditelj jahte je Oceanco iz Nizozemske, koji je jahtu porinuo 2023. godine.
"S jarbolima i tamnim trupom, podsjeća na brod izgrađen 1930. za JP Morgan Jr., Corsair IV. Poput reinkarnacije tog broda. To je svakako u suprotnosti s brodovima koje oligarsi grade danas", rekao je za New York Times Robert B. MacKay, autor knjige The Golden Age of Newport Yachting: Between the Wars.
Ekologija
Koru smatraju i "najekološkijom jahtom svijeta" jer je prvenstveno pokreće vjetar. "Jedrilice su obično zelenije od većine brodova", rekao je Don Anderson, bivši kapetan M5, najveće svjetske jedrilice s jednim jarbolom. "Mislim da će Koru biti jedna od najekološkijih jahti na svijetu, s jedrima i tehnologijom koja će biti na njoj", dodao je.
Na superjahti može boraviti do 18 gostiju, a ima i smještaj za do 40 članova posade, uključujući kapetana broda. Na svjetskoj ljestvici najvećih jahti Koru se nalazi na 32. mjestu. To je ujedno i najveća jahta koju je izgradio Oceanco. Za godišnje održavanje i pogon ovog luksuznog plovila Bezos će morati izdvajati oko 25 miliona dolara.
Pomoćni brod
Plovi pod zastavom Kajmanskih otoka (inače ta zemlja ima registrirane 1322 jahte pod svojom zastavom). Koru prati Ebeona, pomoćni brod od 76 metara. Superjahte često imaju pomoćna plovila koja ih prate. Ove "sjene", kako ih kolokvijalno zovu, služe za prijevoz raznih "igrački" - najčešće su to automobili, hidroavioni, motocikli, manji čamci, oprema za ronjenje, podmornice, pa čak i helikopteri.
Pretpostavlja se da bi u Bezosovu slučaju na Ebeoni mogao biti upravo helikopter jer njegova zaručnica Lauren Sanchez ima dozvolu za upravljanje helikopterima, a nedavno je par snimljen i kako se upravo helikopterom ukrcava na Ebeonu. Pomoćni brod ima dovoljan domet da prati Koru od Mediterana do Kariba.
Ime
Koru na maorskom znači "zavojnica" ili "omča" i odnosi se na razvijanje listova paprati. Koru dizajn je uobičajen u tradicionalnoj maorskoj umjetnosti, gdje simbolizira novi život, rast i mir. Bezos je 1. januara 2022. na Instagramu objavio fotografiju koru lišća.
Kontroverza
Za ovu jahtu veže se i jedna kontroverza. Naime, brod se inicijalno gradio u Rotterdamu, a problem je nastao jer je bio previsok i zbog njega je zamalo bio dekonstruiran historijski most Koningshaven. Koru ima jarbole koji sežu do 39 metara visine i da bi prošao kanalom, morao bi se rastaviti historijski most, a građani Rotterdama zaprijetili su da će gađati brod jajima ako se to dogodi.
Potom je brod pod okriljem noći premješten u drugo brodogradilište u gradu, ali su jarbole tokom premještanja uklonili. Brod je uspješno dovršen i, kako se može vidjeti, na testiranju je.