Udruženje njemačke industrije osiguranja (GDV) objavila je studiju o štetama na vozilima i cijenama popravaka u servisima. Navedene su neke projekcije u budućnosti, ali ono što nas zanima su razlozi za povaćanje cijena servisa.
Kao što znate, troškovi rastu, razlozi su različiti. Dodatna tehnologija za nove sistemske aktivne sigurnosti povećava troškove usluga popravka. U prošlosti, u najboljem slučaju samo se ulubljeni branik morao zamijeniti u slučaju oštećenja. Danas je cijeli arsenal senzora u rešetki potrebno mijenjati. Bez zvučnog signala za parkiranje sprijeda na ceste sad izlaze samo mali automobili. Gotovo sva ostala (veće) vozila imaju cijelu paletu senzora. Za mnoge automobile je dodan radar, za skupe automobile i lidar. Sama cijena zamjene izražava se u hiljadama eura.
Prednji dio vozila nije jedini osjetljivi dio automobila. Na primjer, skupe su zamjene razbijenog vjetrobranskog stakla. Otprilike polovica autostakala u Evropi sada ima zvučnu izolaciju, a 40 posto pruža dodatnu toplinsku zaštitu. Gotovo svi novi automobili imaju jednu do tri prednje kamere, koje su pričvršćene u posebnom kućištu iza vjetrobranskog stakla, a to zahtijeva posebnu kalibraciju kada se mijenja staklo. Zbog toga raste i broj radnih sati potrebnih za zamjenu, a time i troškovi…
Izazove predstavljaju i nove proizvodne metode poput tzv. giga lijevanja, što već radi Tesla. Šasija se više ne sastavlja od 70 pojedinačnih komponenti, već se proizvodi kao koherentan dio. To smanjuje troškove proizvodnje, ali povećava kompleksnost pri popravcima. Veliki odljevci moraju se u potpunosti zamijeniti u slučaju oštećenja. Čini se da će mnogi Proizvođači automobila slijediti Teslinu ideju što će, na kraju, negativno utjecat na cijene servisa, odnosno popravaka nakon saobraćajnih nesreća.
Dakle, nove tehnologije donose nam više sigurnosti, proizvođačima omogućuju niže cijene proizvodnje, ali zbog toga ćemo platiti skuplje servise. Naravno, a tu je i sveprisutna inflacija.