Pakleni Šund

Serija Top Boy oduševila je kritičare, gledanost obara rekorde… Ali, gledatelji imaju problem

Nakon pet sezona tokom više od 10 godina, dugo očekivana posljednja epizoda Top Boy oduševila je kritičare.

Ali publiku… ne toliko, piše BBC.

Na Rotten Tomatoesu, rezultat gledanosti bio je daleko od svježih 50% - što znači da se pridružuje dugačkoj listi TV emisija zbog kojih obožavatelji žele više.

Ali Joshua Blissett, koji igra Kierona u drami Netflixa o dileru droge, brani ovu emisiju, rekavši za BBC Newsbeat da "umjetnost nije nužno stvorena da udovolji svima".

"Ali napravljen je da stvori diskusiju i stimuliše diskusiju“, kaže on.

Top Boy, koji je prvi put emitovan 2011. godine, prati priču o dvojici londonskih dilera droge, a kritičari su ga hvalili zbog pažnje posvećene društvenim pitanjima.

Joshua kaže da se drama fokusira na živote crnih likova, ali dio njene umjetnosti je njena povezanost sa svima.

"To je univerzalno povezano jer se radi o emocijama, o odnosima, o porodici i svima nam se te stvari dešavaju, svi prolazimo kroz bol.

Tako da osjećam ogromnu odgovornost, ne samo prema crncima kao crnim glumcima, već prema svima jer svi prolaze kroz te stvari."

Posljednja sezona Top Boya objavljena je prošle sedmice i još uvijek je na vrhu liste 'najgledanijih' striming servisa u Velikoj Britaniji.

The Guardian, The Telegraph i NME su mu dali pet zvjezdica, a NME ga je označio kao "najbolju emisiju na Netflixu".

Ali to nije prva emisija sa finalnom serijom koja je podijelila kritičare i obožavatelje.

Ko bi mogao zaboraviti posljednju epizodu Igre prijestolja koja je jedva izazvala slijeganje ramenima magazina Time i izazvala peticiju da se cijela prošla sezona preradi "sa kompetentnim piscima".

Uporedite to sa nečim poput Derry Girls, komedije na Channel 4 koja prati tinejdžere u Sjevernoj Irskoj koji odrastaju u pozadini The Troubles iz 1990-ih.

Kritičari su finale u maju, koje je emitovano pet godina nakon prve epizode, pozdravili kao "trijumf".

Nijedan pisac ne želi da napravi razočaravajući kraj, ali zašto je zaokruživanje TV serije tako teško i kako pisci mogu zadovoljiti obožavatelje?

Ryan J Brown je bio u dvadesetim godinama kada je dobio zadatak da napiše Wreck.

Horor komedija prati 19-godišnjeg Jamieja Walsha dok pokušava riješiti nestanak svoje sestre na brodu za krstarenje.

"Mislim da ako odgovorite na dovoljno pitanja, a zatim na kraju postavite još neka, zadovoljavate ljude", kaže pisac Ryan za Newsbeat.

„Za mene je dobar kraj nešto što vas podsjeća na magiju početka, podsjeća zašto ste se zaljubili u emisiju.

"Morate da se osjećate kao da dobijate neki nivo zatvaranja i to ne znači da kraj ne može biti otvoren, ali morate da se osjećate kao da ste došli do zaključka."

U početku je dogovorena samo jedna serija kada je Wreck naručen za BBC Three.

No, ovisno o reakciji publike, TV emisije se često ponovno postavljaju za drugu seriju ili se tiho ukidaju.

To može dovesti pisce u tešku situaciju jer se moraju pripremiti za višestruke ishode i odgovoriti na pritiske obožavatelja i streamera i emitera koji ih naručuju.

"Vjerovatno ste uradili pravu stvar ako publika traži više", kaže Ryan.

„Ponekad je sjajan kraj koji vas ostavi da se zapitate i razmišljate o onome što ste gledali.

"Često je vjerodostojnije kada priča nije uredno umotana."

To je delikatan balans jer, iako se Ryan nadao da će Wreck biti obnovljen, to je saznao tek nakon što je prva serija završena.

To je značilo da je njegov kraj morao biti zadovoljavajući, ali ipak ostaviti priču koja bi se mogla ponovo pokrenuti ako sve bude kako se nadao.

„Uvijek sam imao plan za tri serije“, kaže on.

Kao i Top Boy, kada je Wreck izašao, imao je uglavnom pozitivne kritike, ali je bilo nekih izuzetaka.

"Negativnost se prodaje, što je prilično depresivno", kaže Ryan.

Pisac kaže da često postoji "velika podjela" između mišljenja kritičara i gledalaca.

"Odbacio bih ono što misli publika, a ne kritičari."