EU vs. Kina

Kinezi spremaju odgovor na potez Evropske unije

Vlasti EU sumnjaju da kineska vlada financijski podupire kompanije koje planiraju prodavati svoja vozila u Evropi

Vlasti Evropske unije žele se boriti protiv kineskih električnih automobila, koji su, prema Bruxellesu, toliko jeftini da bi trebalo dovesti u pitanje poštenje Kine.

Ove akcije su, naravno, namijenjene zaštiti evropskih automobilskih kompanija. Paradoksalno, međutim, oni mogu osjetiti negativne učinke političkih akcija Evropske unije.

Ubrzo nakon sajma automobila u Münchenu, Ursula von der Leyen, predsjednica Evropske komisije, izvršne vlasti EU, najavila je otvaranje istrage o subvencioniranju električnih vozila proizvedenih u Kini. Vlasti EU sumnjaju da kineska vlada financijski podupire kompanije koje planiraju prodavati svoja vozila u Evropi. To bi stvorilo nelojalnu konkurenciju na štetu evropskih proizvođača.

No, kako nagađa Automotive News Europe, istraga Evropske komisije mogla bi uticati i na poslovanje kompanija u Kini. Prijetnja kaznama iz Bruxellesa natjerat će kineske kompanije da promijene svoje strategije. Do sada su samo MG i BYD ostvarili značajniju prodaju na evropskom tržištu. No, može se pretpostaviti da je do sada svaka veća kineska automobilska kompnija u svoje dugoročne planove uključila prodaju automobila u Evropi. Mnogi od njih već su uspostavili razmjene kroz saradnju s priznatim zapadnim brendovima.

  • Brend Volvo godinama je u vlasništvu kineskog Geelyja.
  • Marka Polestar, u Evropi nudi samo električne automobile, koji se proizvode u Kini.
  • Mercedes od 2020. godine surađuje i s Geelyjem, koji zahvaljujući saradnji s Kinezima proizvodi električni Smart.
  • 2024. evropski će kupci dobiti električne automobile Cupra, Seatov podbrand, stvoren u saradnji s Jianghuai Automobile.
  • BMW zajedno s Great Wall Motorsom radi na modelu Mini Aceman EV.

Očekuje se da će istraga Evropske unije biti dovršena u roku od 13 mjeseci. Njegov rezultat mogao bi utjecati na budućnost ne samo kineskih brendova u Evropi, već i na planove elektrifikacije Evropskih brendova.

Uostalom, nije tajna da je Kina izvor mnogih sirovina potrebnih za proizvodnju električnih automobila, a domaće kompanije su posljednjih godina jako napredovale na području elektrifikacije, piše Automobili.ba.