e-auti

Njemačka prestaje promovirati električne automobile

Za razliku od Kine i Sjedinjenih Država, Evropskoj uniji nedostaje snažna strategija za promoviranje proizvodnje električnih automobila
lažnu kilometražu elektricno auto

U Njemačkoj bi državna sredstva za kupovinu električnih automobila trebala biti osigurana "na vrijeme".

Ovo je u četvrtak rekla portparolka Ministarstva za ekonomiju na zahtjev njemačke novinske agencije. Ministar ekonomije Robert Habeck (Zeleni) rekao je u srijedu da će se finansiranje završiti ranije nego što je planirano.

Lideri koalicije za semafore postigli su temeljni dogovor u srijedu o tome kako bi se milijarde rupa u budžetu za 2024. trebale zatvoriti. Prema presudi Saveznog ustavnog suda, vlada također mora smanjiti fond za klimu i transformaciju, koji također finansira sredstva za električne automobile. Prema navodima ministarstva, ranije je bilo planirano da finansiranje e-automobila prestane krajem 2024. godine - ili ranije ako su sredstva potrošena.

Predsjednica Udruženja automobilske industrije Hildegard Müller kritizirala je u srijedu da je dopuštanje ranijeg isteka takozvanog ekološkog bonusa bila pogrešna odluka. To dovodi do neizvjesnosti, usporava ekspanziju e-mobilnosti i time ugrožava cilj koalicionog sporazuma da se do 2030. godine na tržište stavi oko 15 miliona električnih automobila.

U međuvremenu, industrijsko udruženje ACEA upozorilo je na to da će bez dodatne podrške električnim automobilima evropska automobilska industrija izgubiti tlo pod nogama. Razlog za to je kineska dominacija u lancu nabavke i ogromna podrška industriji u SAD-u, saopštila je u četvrtak ACEA pozivajući se na studiju elitnog univerziteta Ecole Polytechnique.

"Za razliku od Kine i Sjedinjenih Država, Evropskoj uniji nedostaje snažna strategija za promoviranje proizvodnje električnih automobila", rekla je generalna direktorica ACEA Sigrid de Vries. Ali industrija je važna za postizanje klimatskih ciljeva.
"Evropa želi postaviti globalni tempo dekarbonizacije, ali mora učiniti više da podrži kritične industrije koje su dio rješenja."

Nakon dogovora koalicije za semafore o budžetu za 2024., njemački kancelar Olaf Scholz (SPD) najavio je rezove i uštede kako bi se implementirala odluka Saveznog ustavnog suda.

Kina je proširila svoju konkurentsku poziciju jačanjem cjelokupnog lanca snabdijevanja - od ekstrakcije sirovina, preko prerade i proizvodnje, do reciklaže. Došlo bi i do proširenja infrastrukture za punjenje, kao i do jeftinih energetskih i finansijskih podsticaja za kupce. U SAD-u industrija prima ogromnu podršku kroz Zakon o smanjenju inflacije. U Evropi, s druge strane, širenje lanca vrijednosti baterija ne ide ukorak sa potražnjom, navodi se u studiji. To znači da je industrija i dalje ovisna o Kini.