NOVOSTI IZ JAPANA

LBX je najmanji, ali najvažniji model Lexusa

U martu iduće godine na ceste širom Evrope stiže najmanji i najpovoljniji automobil sa značkom Lexusa

U martu iduće godine na ceste širom Evrope stiže najmanji i najpovoljniji automobil sa značkom Lexusa.

Ulaznica u svijet japanske marke stoji 31.500 eura, a važno je naglasiti da uprkos cijeni, mali gradski model LBX nije samo klon hibridne Toyote Yaris Cross s kojom dijeli platformu, nego ‘blizanac‘ s vlastitim dizajnerskim rješenjima vanjskog dijela i kabine te s unaprijeđenim ovjesom, upravljačkim sistemom i hibridnim pogonom.

Iako Japanci svoje blizance ne vole stavljati u istu rečenicu, zajednički tehnološki arsenal ne dopušta veliku distancu.

Znači li to da će ljudi kupovati ‘kamuflirani‘ Yaris Cross po cijeni Lexusa?

Da, ako gledamo samo ‘po papirima‘, no u praksi je dojam potpuno drugačiji.

Već na pogled očito je kojoj porodici LBX pripada. Osim vanjskog izgleda sa svim karakteristikama novih Lexus modela s prednjom velikom saćastom rešetkom i stražnjom svjetlosnom grupom spojenom svjetlećom trakom, i unutrašnjost je potpuno nova.

Kabina obiluje vrlo kvalitetnim materijalima, mekanom plastikom, luksuznim umecima te najfinijim presvlakama sjedala od tkanine ili kože kombinirane s alkantarom.

Digitalni instrumenti 12,3-inčne ploče su pregledni i logično raspoređeni dok je na dodir osjetljivi središnji ekran multimedije od 9,8 inča smješten na dohvat ruke i ne strši iz kompaktne cjeline.

Gadgetima skloni putnici cijeniti će jednostavnost i brze reakcije, kompatibilnost s Apple CarPlay i Android Auto sistemima te vrlo dobru verbalnu komunikaciju s automobilom.

Prostor na stražnjoj klupi je u prosjeku klase što znači dovoljno mjesta za dvoje, dok treća osoba ne može računati na komfor, posebno ne na dužim relacijama. Svoju praktičnu stranu LBX otkiva varijabilnim prtljažnikom od 402 litre u osnovnom obliku, a stražnja klupa se može preklopiti tako da obujam gepeka raste na 994 litre.

Serijsku opremu najmanjeg Lexusa čine već spomenuti 9,8-inčni zaslon osjetljiv na dodir, 17-inčni aluminijski naplatci (opcija 18 inča), dvozonska klima, prednji i stražnji parking senzori, stražnja kamera i LED prednja svjetla.

Za pogon brine dobro poznati, ali ovom prilikom osjetno dorađeni hibrid iz Yarisa Cross. Radi se o kombinaciji 1,5-litrenog trocilindarskog benzinca, elektromotora i nove bipolarne nikl-metal-hidridne baterije (NiMH). Izlazna snaga je 136 KS uz okretni moment od 185 Nm.

Snaga se putem CVT mjenjača prenosi na prednje kotače, a kao opciju, Lexus nudi i zanimljiv pogon na sve kotače s dodatnim elektromotorom na stražnjoj osovini.

Iako ne nudi dodatnu snagu, prilikom skretanja i na podlogama s lošim prianjanjem sistem automatski usmjerava pogonsku silu na stražnje točkove, pomažući vozaču održati stabilnost u vožnji.

Što se tiče cijene od 31.500 eura, potencijalni problem za Japance mogao bi biti kanibalizam u vlastitim redovima. I ne, nije riječ o Yarisu Cross već o potpuno novoj i broj većoj Toyoti C-HR koja na domaćem tržištu košta 32.285 eura.

Lexus LBX je već dostupan za narudžbu, a prve isporuke očekuju se početkom marta 2024.