Mladi potrošači imaju stroga očekivanja od proizvoda i ne plaše se isprobati nove brendove ili uporedne prodavnice
Kako generacija Z raste, njihovi dolari su sve važniji u globalnoj ekonomiji. Ova generacija, rođena između 1997. i 2012., predstavlja procijenjenih 450 milijardi dolara (353 milijarde funti) u potrošačkoj moći širom svijeta – sa 360 milijardi dolara (282 milijarde funti) samo u SAD, prema nekim procjenama. Njihov ekonomski uticaj se samo širi, kako sve više njih stari u odrasloj dobi.
Ovi mladi ljudi nemaju samo ovaj novac – stručnjaci kažu oni su spremni i da ga potroše, čak i u periodu visoke finansijske anksioznosti. Međutim, obrasci kupovine u generaciji Z su drugačiji od generacija koje su došle prije njih. Oni ne troše jednostavno na šta god žele u trenutku kada na to pomisle, umjesto toga, oni su krajnje promišljeni prema tome ko će dobiti njihove dolare i kada.
Dio ove izbirljivosti je zbog toga koliko i koliko naporno rade da bi imali diskrecioni prihod. Novac je svakodnevna briga za mnoge generacije Z, posebno sada. Ne samo da je većina njih još uvijek na početnim platama, već moraju i da povećavaju svoje plate tokom perioda nagle inflacije i visokih troškova života.
Ipak, iako se ova generacija još uvijek suočava s izazovima kao što su vrtoglave cijene stanarine i studentski dug, to ih ne sprječava da pronađu načine da plate svoje želje. Mnogi mladi ljudi rade prekovremeno kako bi stekli dodatni novac, bilo putem šema pasivnog prihoda, uzgrednih gužvi ili dodatnog zaposlenja. Prema nadolazećem istraživanju IBM-a od 20.000 američkih potrošača koje je vidio BBC, 53% generacije Z radi slobodni posao – broj je veći od bilo koje druge ispitane starosne grupe, kaže Joe Dittmar, lider u maloprodajnoj industriji, potpredsjednik i partner u IBM Consultingu.
Činjenica da ulažu toliko vremena da bi zaradili dodatni novac može poslužiti njihovoj ekstremnoj diskreciji oko toga kako će ih na kraju potrošiti, kaže Dittmar, koji je također u upravnom odboru Nacionalne fondacije za maloprodaju (NRF).