Najjeftiniji električni automobil je prilično mali, ali dopadljiv i praktičan gradski automobil. Njegova filozofija je vrlo jednostavna: ponuditi osnove automobila za malo novca. Mala baterija znači i malu masu i relativno mali doseg, no oko 300 realnih kilometara u gradu sasvim je dovoljno kupujete li ga prvenstveno za gradsku vožnju ili kao drugi auto u porodici. Mala baterija znači i kratko vrijeme punjenja, a mala potrošnja minimalne troškove za punjenje. Zadnje, ali ne manje važno, mala baterija znači i relativno malu cijenu. Sve ovo je potpuno drugačija filozofija koju danas slijede električni auti koji su veliki, vrlo skupi i nerijetko teže i blizu 3 tone pa im za pogon treba 300, 400 KS. Daciji je dovoljno i 65 KS. Sve ovo zvuči sasvim dobro, no kakav je Spring u praksi?
Tih 65 KS na papiru zvuči kao jako malo, no za auto koji je lakši od tone i 65 KS je više nego dovoljno, pogotovo u gradu. Mala masa znači i malu potrošnju, pa je na testu Spring bez problema ostvarivo gradski doseg od 300 km, uz maksimalno štedljivu vožnju i 350 km.
Još jedna prednost male baterije (26,8 kWh bruto, 25 kWh neto kapaciteta) je relativno brzo punjenje. Na brzom punjaču dovoljno je tridesetak minuta da napunite za gradskih 200 km vožnje, a kod kuće, na običnoj utičnici preko noći napunit ćete otprilike istu količinu energije.
Zbog malih dimenzija i jako malog kruga okretanja idealan je za gradske gužve, manevre i parkiranje. Udobnost ovjesa je iznenađujuće dobra (dijelom i zbog minijaturnih točkova od 14 inča), a velik problem nisu ni loše ceste i "ležeći policajci" koje ovaj automobil savladava s vještinom tipične Dacie, u prijevodu, iznenađujuće dobro. Ono što nije idealno je zvučna izolacija. Zbog tihog električnog motora lako primijetite da ovdje nije sve kako biste poželjeli, buka vjetra je je veća od prosjeka a dosta se čuje i ovjes.
A što je s unutrašnjosti? Kvaliteta materijala, realno, nije na nekoj razini, no to se ni ne može očekivati od auta koji je sveden na ono najosnovnije. Isto vrijedi i za završnu obradu. Spring je po tome na razini tipičnoj za današnje male gradske aute, dakle dosta ispod prosjeka većih i skupljih modela. Isto vrijedi i za opremu. Iako je ovaj testni model najbogatiji Spring kojeg možete kupiti, klima je ručna i nema nekog luksuza ni previše napredne tehnologije. No sve potrebno je ovdje, čak i solidan 7" zaslon s navigacijom i infotainmentom. Tu su i kamera za vožnju unatrag i stražnji parking senzori. Mnogo više od toga za grad ionako nije potrebno, piše 24sata
Zaključak
Za razliku od većine drugih električnih automobila Spring nije nimalo ambiciozan već jako prizemljen i jednostavan auto, a to za posljedicu ima i nisku cijenu. Dobro 27.000 eura za testni model i 23.700 eura za osnovni Spring s 45 KS nije mali novac, za tu cifru možete dobiti mnogo ozbiljnijeg benzinca. No ako Spring usporedite s drugim autima na struju on je izuzetno jeftin. Najbliži konkurent Renault Twingo starta za oko 3000 eura više, no nudi osjetno mani doseg i manje mjesta. U klasi gradskih električnih auta Spring je trenutno uvjerljivo najbolja kupovina.
Plus:
- Najjeftiniji električni auto na tržištu
- Izeuzetno okretan i kompaktan
- Niski troškovi za vožnju
Minus:
- Malo mjesta straga
- Skromne performanse
- Završna obrada bi mogla biti bolja