Naši podaci su na dohvat ruke kada koristimo razne aplikacije na našim telefonima. Programi poput Facebooka, Twittera, YouTubea i drugih bave se prodajom oglasa – a naši podaci olakšavaju im utvrđivanje njihovih ciljeva.
Razne aplikacije prikupljaju razne podatke o nama. Kada pristanemo na uvjete bilo koje aplikacije ili web-stranice, dajemo im dozvolu da prikupljaju naše podatke kako bi mi mogli koristiti njihove usluge.
Firma Clario koja se bavi cyber sigurnošću navodi da najviše podatka prikupljaju one aplikacije u kojima je korisnik u fokusu. Dakle, ako imate prilagođeni profil na nekoj aplikaciji, ona prikuplja vaše lične podatke, prenosi N1.
Facebook, Instagram i dvije aplikacije za spojeve su apsolutni prvaci u tome, pokazuju rezultati istraživanja kompanije Clario.
Ovo je popis 10 aplikacija koje prikupljaju najviše podataka:
Facebook: 70% prikupljenih ličnih podataka
Instagram: 58.82% prikupljenih ličnih podataka
Tinder: 55.88% prikupljenih ličnih podataka
Grindr: 52.94% prikupljenih ličnih podataka
Uber: 52.94% prikupljenih ličnih podataka
Strava: 41.18% prikupljenih ličnih podataka
Tesco: 38.24% prikupljenih ličnih podataka
Spotify: 35.29% prikupljenih ličnih podataka
MyFitnessPal: 35.29% prikupljenih ličnih podataka
Jet2: 35.29% prikupljenih ličnih podataka
Dakle, društvena mreža Facebook prikuplja najviše ličnih podataka, a slijedi ga Instagram. Tinder i Grindr su aplikacije za spojeve koje prikupljaju podatke popu imena i prezimena, adrese elektronske pošte, podatke za kontakt, pa čak i imate li kućnog ljubimca.
Ako pak ne želite dijeliti toliko ličnih podataka na ovim aplikacijama, u postavkama svojih uređaja možete provjeriti dozvole i dopuštenja, odnosno onemogućiti pristup određenim aplikacijama. Na vama je odluka koliko osobnih podataka želite podijeliti, piše Komando.