U Bihaću je potpisan Memoranduma o partnerskoj saradnji između Kantonalne bolnice "Dr. Irfan Ljubijankić", Creativo centra i Centara civilnih inicijativa. Ovaj memorandum ima za cilj unapređenje oblasti zdravstva, sa naglaskom na problem listi čekanja, koji je izvor nezadovoljstva građana.
Jedan od ključnih problema u sektoru zdravstva Unsko-sanskog kantona bio je nedostatak transparentnosti prilikom formiranja i vođenja listi čekanja. Građani se suočavaju sa dugim čekanjima na medicinske usluge, a nedostatak informacija o procesu odabira i prioriteta na listama čekanja izaziva opravdano nezadovoljstvo kod pacijenata.
Centralni element ovog sporazuma jeste implementacija specijaliziranog softvera koji će povećati transparentnost u radu i omogućiti bolju organizaciju listi čekanja. Ovaj softver ima za cilj pružiti jasne smjernice prilikom odabira pacijenata i gradnje prioriteta na listama čekanja, čime će se znatno poboljšati pružanje zdravstvenih usluga.
"Dakle, iz sveske ćemo preći na internet platformu koja će za četiri sata biti dostupna i svaki građanin će moći vidjeti kada je na redu, da li nekoga prebacuju preko reda prije njega, a zdravstveni radnici će biti obavezni da informišu građane zašto su to uradili. To su benefiti za građane, ali ne manje važni su i benefiti koje će dobiti menadžmenti zdravstvenih ustanova, kao i Ministarstva zdravstva USK, Zavod zdravstvenog osiguranja USK, Zavod za javno zdravstvo USK, koji će dobiti mogućnost racionalnog vršenja odluka u smislu da će biti vidljivo gdje su ta uska grla. Kao npr. na koje se to specijalističke preglede čeka godinu dana, a na neki sedam dana. Bit će lakše donositi odluke na osnovu tih konkretnih informacija koje će pružiti te liste čekanja, koje će omogućiti s jedne strane bolju uslugu za građane sa aspekta transparentnosti a sa druge strane za menadžmente zdravstvenih ustanova sa aspekta racionalnijeg upravljanja", kaže Asmin Ćilimković iz Centara civilnih inicijativa (CCI)
Istraživanja su pokazala da postoji veliko nezadovoljstvo građana sa sadašnjim sistemom listi čekanja, a ovaj transparentni sistem ima za cilj ne samo poboljšati dostupnost zdravstvenih usluga, već i spriječiti potencijalne slučajeve korupcije u sektoru. Ovakav pristup će dodatno ojačati povjerenje građana u zdravstveni sustav Unsko-sanskog kantona.
"Prepoznali smo projekt koji nam je ponudio CCI da smanjimo naše liste čekanja i učinimo ih transparentnim. Najveći problem u Kantonalnoj bolnici i jeste upravo naručivanje pacijenata i dolazak na red. Nije problem da se čeka, ali je problem da to bude maksimalno transparentno. Liste čekanje ovise o vrsti pretrage koja se traži. Uvijek je problem radiologija, naručivanja na CT i magnetnu rezonancu, ali i svi ostali odjeli imaju svoje liste čekanja, postoje i oni odjeli koji nemaju liste čekanje. Najveći problem je kod naručivanja u specijalističke ambulante i mi se nadamo da ćemo ovim projektom uspjeti to riješiti", istakao je dr. Hajrudin Havić, v.d. direktora Kantonalne bolnice u Bihaću.
Memorandum između Kantonalne bolnice "Dr. Irfan Ljubijankić", Creativo centra i Centara civilnih inicijativa predstavlja zajednički angažman svih strana u cilju postizanja visokih standarda u pružanju zdravstvene skrbi, ali i Ureda za borbu protiv korupcije Unsko-sanskog kantona čiji je v.d. sekretara također prisustvovala ovom svečanom činu.
"Vlada i Skupština USK donijeli su strategiju za borbu protiv korupcije za period 2023-2027. godina i plan aktivnosti za provođenje te strategije. Jedna od aktivnosti je upravo uvođenje ovih elektronskih listi čekanja kako bi se ustvari povećala transparentnost rada naše bolnice i smanjile eventualne zloupotrebe u radu, te kako bi se našim građanima, odnosno pacijentima omogućio prije svega jednak tretman. Upravo je Ured za borbu protiv korupcije zadužen za praćenje ove aktivnosti a za njeno provođenje Ministarstvo zdravstva USK i ono čemu će se težiti jeste uspostava jedinstvenog informacionog sistema za sve zdravstvene ustanove na našem kantonu", kazala je Adela Tabaković, v.d. sekretara Ureda za borbu protiv korupcije USK
Ovaj korak prema transparentnosti i unapređenju sistema listi čekanja ne bi bio moguć bez Creativo centra koji je razvio softversko rješenje za transparentne elektronske liste čekanja a to je jedna vrsta nadogradnje postojećim softverskim sistemima, koji treba da pomogne zdravstvenim ustanovama da smanje pritisak pacijenata na kritičnim odjelima, da im omogući jednostavniju komunikaciju sa bolnicom, a sa druge strane da pacijentima pruži veći stepen povjerenja u rad zdravstvenih ustanova.
"Rješenje je implementirano tako da nakon zakazivanja specijalističkih pregleda na kritičnim odjelima, pacijenti budu obaviješteni putem SMS-a, ili eventualno o svakim drugim izmjenama unutar njihovih termina, njihovih pregleda. Isto tako da pacijenti budu informisani o uslovima za izvođenje nekog pregleda u smislu da li je potrebno da pripreme nešto od nalaza ili da nešto donesu u bolnicu na odjel gdje treba da obave pregled. Iskustva su pokazala da su građani do sada bili izuzetno zadovoljni takvim rješenjem i takvim načinom komunikacije. Bolnice gdje je implementiran ovaj softver također su pokazale veliki stepen zadovoljstvo jer su dobile na vremenu i na smanjenju konfliktnih situacija, te dobile veće povjerenje građana", ističe Mersad Avdić, direktor Creativo centar