vrijednost marki

Apple je najvrednija svjetska, a Deutsche Telekom evropska robna marka

Vrijednost Teslina brenda pala je pak za 12 posto, na 58,3 milijarde dolara

Deutsche Telekom preuzeo je titulu najvrednijeg globalnog telekomunikacijskog brenda, nadmašivši Verizon. DT povećao je vrijednost brenda za 17%, na 73,3 mlrd. dolara, dok je vrijednost brenda Verizon porasla za 6 %, na 71,8 milijardi.

Apple je u godinu dana impresivno povećao vrijednost svoje robne marke s 219 milijardi američkih dolara na 517 milijardi, odnosno za 74 posto. Tako je vratio titulu najvrednije globalne robne marke i to s velikom razlikom u odnosu na pratitelje.

Konsultantska tvrtka za procjenu robnih marki Brand Finance svake godine testira 5.000 najvećih robnih marki i objavljuje više od 100 izvješća, rangirajući robne marke u svim sektorima i zemljama. U godišnju ljestvicu Brand Finance Global 500 2024. uključeno je 500 najvrednijih i najjačih svjetskih brendova.

Apple - najvrednija globalna robna marka

Apple je značajno povećao vrijednosti robne marke iako je njegov količinski udio u prodaji iPhona stagnirao. To je rezultat učinkovite strategije pronalaženja novih tržišta, širenja vlastitog ekosistema i poticanja nadogradnji na iPhone uređaje veće vrijednosti. Apple je zadržao poziciju dominantnog igrača na tržištu premium pametnih telefona s udjelom od 71 posto u ukupnoj vrijednosti tržišta.

“Apple je povećao vrijednost svoje robne marke kroz stratešku diverzifikaciju i premiumizaciju, odmaknuvši se od snažnog oslanjanja na prodaju iPhonea prema rješenjima vezanim uz nosive uređaje i uslugama kao što su pretplate na Apple TV. Prema našem istraživanju, više od 50 posto ispitanika prepoznalo je Apple kao skup brend, ali vrijedan cijene, pojačavajući sposobnost marke da postigne premijsku cijenu”, rekao je David Haigh, predsjednik i izvršni direktor Brand Financea.

NVIDIA – najbrže rastuća robna marka

Istraživanje Brand Financea otkrilo je da su svoju vrijednost znatno povećale robne marke koje su mnogo uložile u umjetnu inteligenciju. Tako je NVIDIA, s porastom vrijednosti brenda za 163 posto na 44,5 milijardi dolara, postala najbrže rastuća robna marka na svijetu. Impresivan rast od 78 posto bilježi i Microsoft, koji sada vrijedi 340,4 milijarde dolara. Microsoft je skočio za dva mjesta i sada je drugi po vrijednosti iza Applea.

Kao ključni dobavljač čipova u području umjetne inteligencije, NVIDIA se smatra vrlo inovativnom, dok se razina poznavanja brenda, razmatranja i preporuka povećava iz godine u godinu, pokazalo je istraživanje Brand Financea. Ukupna izvedba brenda čvrsto pozicionira NVIDIA kao predvodnika na tržištu AI čipova, uz uspješnu ravnotežu između inovativnosti i prilagodbe tržištu.

Deutsche Telekom – najvredniji globalni telekomunikacijski brend

Deutsche Telekom preuzeo je titulu najvrednijeg globalnog telekomunikacijskog brenda, nadmašivši Verizon. DT povećao je vrijednost brenda za 17 posto, na 73,3 milijarde dolara, dok je vrijednost brenda Verizon porasla za 6 posto, na 71,8 milijardi dolara. Na globalnoj ljestvici Deutsche Telekom je deveti i najvrijedniji je evropski brend.

Rast broja korisnika Deutsche Telekoma, uz snagu mreže, povećao je prihode od grupnih usluga, dok je uspješna implementacija optičkih vlakana u Evropi, uz vodeću poziciju na američkom tržištu u tehnologiji 5G, poboljšala percepciju povezanosti, u skladu s globalnim sloganom kompanije “connecting your world”. U istraživanje Brand Financea ističe se vodeća pozicija Deutsche Telekoma kada je riječ o zadovoljstva korisnika, što dovodi do porasta indeksa snage marke na 83/100.

Tesla ispao iz prvih 10

Vrijednost Teslina brenda pala je pak za 12 posto, na 58,3 milijarde dolara. Tesla je ispao iz prvih 10., sada je 18. mjestu ljestvice. Tesla pati zbog velike izloženosti kineskom tržištu električnih vozila, a BYD (vrijednost brenda porasla je 20 posto na 12,1 milijardu dolara) je prestigao Teslu i postao najveći svjetski proizvođač električnih vozila. Iako je snaga Teslina brenda sveukupno visoka, s ocjenom AAA-, istraživanje Brand Financea pokazuje značajan pad reputacije. Teslina bliska povezanost s Elonom Muskom, kontroverznim čelnikom kompanije, stvara dodatni rizik za reputaciju marke.

Uprkos većem obimu proizvodnje BYD-a, vrijednost marke Tesla još uvijek je pet puta veća od vrijednosti BYD-a. To naglašava trajnu važnost brenda kao korporativne imovine, što Tesli omogućuje postizanje premijske cijene, podržava vrijednost tvrtke i potencijalno potiče ponovni rast.