DRUGA GENERACIJA

VW Amarok: Potpuno drugačiji Volkswagen

Druga generacija Amaroka nije po ničemu tipični Volkswagen. Potpuno se razlikuje od svega drugoga što ovaj proizvođač radi, prvenstveno zbog toga što zapravo i nije čisti VW-ov proizvod. Naime, za razliku od dosadašnjeg Amaroka, ovaj je razvijen zajedno s Fordom i baziran na Rangeru s kojim dijeli većinu komponenti i s kojim se proizvodi u istoj tvornici u Južnoafričkoj republici.

Ovo je, za evropske standarde, ogroman automobil. Dugačak je čak 535 cm, a visok 1,9 metara, no uprkos tome i robusnom pick-up dizajnu zgleda elegantnije i profinjenije od većine drugih pick-up automobila na cesti, pa tako i od Rangera.

Amarok pokreče motor koji dolazi iz Forda. Riječ je o 3-litrenom V6 dizelašu s 240 KS i ogromnim okretnim momentom od 600 Nm. On snagu prenosi pomoću automatskog mjenjača koji ima čak 10 stepeni prijenosa. Pogon je na sve točkove, no nije to standardan stalni 4x4 kakav se ugrađuje u većinu modernih SUV-ova. Riječ je uključivom 4x4 pogonu kod kojeg se iz kabine može birati nekoliko načina rada, od standardnog pogona na stražnje točkove, preko automatskog 4x4 pogon s automatskom raspodjelom snage i stalnog pogona na sve točkove raspodjelom snage 50 naprema 50 sve do vožnje s blokiranim središnjim diferencijalom i reduktorom mjenjača. Ovo je zaista moćan terenski pogon koji će savladati većinu prepreka pri offroad vožnji.

Amarok je jedan od najboljih i definitivno najprofinjeniji odabir u klasi. Donosi funkcije i robusnost pick-up automobila, te vrhunske terenske sposobnosti no sve to je kombinirano s udobnošću i uglađenosti koji u nekim detaljima podsjećaju na klasična SUV vozila.