Iako je tržište polovnih automobila s godinama postalo transparentnije, još uvijek ima mnogo prostora za poboljšanje. Prema istraživanju carVerticala, firme za obradu podataka o automobilima, polovina automobila marke BMW na platformi bila je oštećena.
Također su popularni i među lopovima, s udjelom od 17,7 posto.
U 2023. godini, 7,5 % svih vozila provjerenih na ovoj platformi imalo je vraćenu kilometražu od ukupno 7,7 milijardi kilometara.
Titulu najpopularnijeg automobila u 2023. odnio je Volkswagen Golf, pobijedivši tako BMW serije 3.
Automobili marke BMW najčešće učestvuju u nesrećama
U 2023. godini, na carVerticalu je otkriveno 1,78 miliona prometnih nesreća, što je 380.000 više u odnosu na godinu prije.
Najveća vrijednost štete zabilježena je kod automobila Lamborghini Huracan, koji je pretrpio štetu vrijednu 250.000 eura.
Ukupna vrijednost štete koju su pretrpjela vozila u istraživanju iznosi više od 4,4 milijarde eura.
U 2022. godini, ta je brojka bila 5,1 milijardi eura.
BMW je marka s najviše oštećenja na platformi; 48,4 % svih automobila imalo je zapise o oštećenjima. Ne zaostaju ni Audi (43,9 %), Škoda (43,7 %), Dacia (43,5 %) i Lexus (42,4 %).
U prosjeku je oštećeno 39,3 % svih polovnih vozila provjerenih na platformi, što sugerira da su šanse za kupovinu automobila s upitnom poviješću prilično velike.
Luksuzni njemački automobili najviše privlače lopove
Prošle je godine, uz pomoć carVerticala, uočeno mnogo ukradenih vozila. Međutim, stvaran broj krađi može biti čak i stotinu puta veći u Evropi jer se ukradeni automobili rijetko pojavljuju na tržištu polovnih automobila. Većinom se takva vozila rastavljaju i prodaju za dijelove na crnom tržištu.
Automobili marke BMW najpoželjniji su među lopovima jer 17,7 % svih ukradenih vozila provjerenih na platformi pripada ovom njemačkom proizvođaču. Modeli Mercedes-Benza (15,3 %) i Audija (12 %) također privlače prevarante, što sugerira da vlasnici luksuznih vozila trebaju biti oprezni. Ford (6,1 %) i Volkswagen (5,4 %) također su ušli u top 5.
Većina ukradenih vozila proizvedena je između 2016. i 2019. je su vozila stara između pet i sedam godina vrlo poželjna na tržištu polovnih automobila. Većina ukradenih automobila proizvedena je 2016. godine – 12,4 %.
Svaki 13. automobil ima vraćenu kilometražu
Od svih vozila provjerenih na carVerticalu u 2023. godini, 7,5 % imalo je vraćenu kilometražu. To znači da jedan od 13 automobila na tržištu ima izmijenjen brojač kilometara, što dovodi do toga da kupci previše plaćaju za takvo vozilo. Platforma je zabilježila ukupno 7,7 milijardi vraćenih kilometara, što je blagi porast u odnosu na 7,4 milijarde godinu ranije.
Najveće vraćanje kilometraže zabilježeno je na Volvu V70 – njegova je kilometraža izmijenjena za nevjerovatnih 450 000 kilometara. Možete samo zamisliti stvarnu kilometražu automobila prije vraćanja.
Međutim, niko ne može pobijediti Toyotu Rav 4 koja je na brojaču imala 993.000 kilometara.
Određene marke vozila podložnije su prevarama s kilometražom. Čak 14,3 posto svih Opelovih automobila imalo je vraćenu kilometražu, što naglašava važnost provjera historije prilikom kupovine rabljenog automobila.
Iza Opela slijede Jeep (12,8 %), Land Rover (11,4 %), Lexus (10,8 %) i Porsche (10,5 %).
Vraćanje kilometraže češće je kod starijih automobila.
Podaci kažu kako 13,8 % svih automobila proizvedenih 1995. godine ima vraćenu kilometražu, što aute proizvedene ove godine čini najrizičnijima za kupnju. Prevare s kilometražom također su česte kod automobila proizvedenih između 2012. i 2016. godine, gdje je stopa prevara oko 11%.
Brojačima kilometara na novijim automobilima može se pristupiti pomoću posebnih dijagnostičkih alata i ne zahtijevaju mehaničku intervenciju.
Kada je riječ o omiljenim vozilima među korisnicima platforme, prvo mjesto zauzima BMW s udjelom od 14,7 %. To znači da je jedan od sedam automobila provjerenih na platformi proizveo ovaj proizvođač. Volkswagen (14,3 %), Audi (11,9 %), Mercedes-Benz (8,4 %) i Ford (5 %) također su bili popularni izbori.
Najpoželjniji model na carVerticalu u 2023. bio je Volkswagen Golf (kojemu pripada 4,9 % svih provjera povijesti na platformi). BMW serije 3 (4,89 %), Volkswagen Passat (3,8 %), BMW serije 5 (3,7 %) i Audi A4 (3,5 %) također su čest izbor kupaca polovnih automobila.
I dok vozači preferiraju različite boje automobila, crna (29,6 %), siva (26,6 %) i bijela (18,8 %) dominiraju tržištem. Udio ekstravagantnih boja kao što su zelena, ljubičasta ili žuta rijetko prelazi 1 posto.
U istraživanju su analizirane informacije iz 26 različite države: Velike Britanije, SAD, Njemačke, Francuske, Španije, Italije, Belgije, Mađarske, Rumunije, Litve, Latvije, Estonije, Slovačke, Slovenije, Hrvatske, Ukrajine, Češke, Poljske, Bugarske, Srbije, Švedske, Švicarske, Danske, Finske, Australije i Meksika.