RENAULT

Novi Alpine ide na vodik. Spas za motore sa unutrašnjim sagorijevanjem

Nakon velikog pada interesa za električne automobile postaje sve jasnije da motori s unutrašnjim sagorijevanjem još uvijek nisu gotovi. Kako bi ih se očuvalo i nakon 2035. godine mnogi proizvođači smišljaju nove načine za njihovo pokretanje bez upotrebe fosilnih goriva. Toyota vjeruje da će u budućnosti oni preživjeti uz pomoć vodika, a Porsche i Lamborghini, smatraju da bi sintetička goriva mogla biti njihov spas. Ekipi koja se kladi na vodik sada se pridružio i Renault sa svojom markom Alpine.

Novi koncept Alpine HY4 je evolucija koncepta Alpenglow iz 2022. i prototip sposoban za vožnju. Njegov dvolitreni motor s turbopunjačem proizvodi 340 KS pri 7000 o/min i napaja se iz tri spremnika vodika, od kojih svaki sadrži po 2,1 kilogram vodika pod pritiskom od 700 bara. Snaga se na cestu prenosi putem sekvencijalnog prijenosa.

Iako četverocilindraš u takvom superautomobilu djeluje pomalo poddimenzionirano, ne brinite jer Alpine već radi na nadogradnji. Naime, rade na razvoju potpuno novog V6 motora posebno dizajniranog za primjenu na vodik. Još jedna varijanta Alpenglowa, vjerojatno HY6, trebala bi biti predstavljena krajem 2024. U međuvremenu će se HY4 pokazati i u praksi

Model će prvi put biti javno prikazan na šestosatnoj utrci izdržljivosti u Spa-Francorchampsu u sklopu FIA WEC sezone. Zatim se odlazi u Francusku na utrku 24 sata Le Mansa, koja se održava 14. i 15. juna.

HY4 je u odnosu na Alpenglow koncept dorađen i vizualno, budući da je Alpine redizajnirao karoseriju. Sadrži modificiranu strukturu za zaštitu od sudara kako bi se smjestila kabina za putnike s dva sjedala, dok su spremnici vodika sada uvučeni u bočne nosače. Također je malo viši nego prije i ima revidirani aerodinamički paket, koji je naglašen novim krovom.

HY4 je namijenjen samo za trkaću stazu, ali Alpine vjeruje da je pogonska tehnologija prikladna i za cestu. Francuska marka čak ide toliko daleko da kaže da motor s unutrašnjim sagorijevanjem na vodik predstavlja "izuzetno obećavajuće rješenje za rad na cesti".