Jedan od najvećih strahova vlasnika električnih vozila je situacija u kojoj bi bilo potrebno zamijeniti bateriju automobila.
Naime, takav kvar je izuzetno skup jer zamjena baterije može da košta od desetak hiljada evra u najjeftinijim modelima do nekoliko desetina hiljada evra u najskupljima. Iako je baterija najskuplja pojedinačna komponenta u električnom vozilu, nedavna studija sugeriše da to u stvari ne bi trebalo da bude zabrinjavajuće ako je automobil proizveden nakon 2015. godine.
"Recurrent Auto" je pregledao više od 20.000 polovnih električnih vozila i otkrio da je u prosjeku samo 2.5 odsto vozila imalo zamjenjene baterije. To uveliko zavisi od godine proizvodnje i ne iznenađuje da je studija pokazala da, što je električni auto stariji, to je vjerovatnije da će mu biti potrebna nova baterija. Ipak, kako električni automobili na putevima stare, slučajevi zamjene baterija su sve češći. Starija studija "Recurrenta" od prije nekoliko godina je otkrila da je 1.5 odsto električnih vozila imalo zamijenjene baterije pa je jasno da se njihov broj povećava.
Nova studija je otkrila da stope zamjene baterija za električna vozila proizvedena prije 2015. iznose čak 13 odsto, ali da za vozila iz 2016. ili novija, padaju na samo 1 odsto ili manje. Najstarija električna vozila uključena u studiju su bila iz 2011. godine, a otprilike jednom od tri automobila je do sada bila potrebna nova baterija, ali to je bilo zbog nekoliko faktora, a ne samo njihove starosti.
Naime zbog korištenja drugih hemikalija i lošijih sistema upravljanja toplotom, baterije su ranije bile manje izdržljive. Neka starija električna vozila imaju vazduhom hlađene baterije bez upravljanja toplotom i trpe još veću degradaciju. Baterije u novijim električnim vozilima ne samo da imaju poboljšane hemijske sastave koji im pomažu da traju duže i bolje podnose česta brza punjenja, već su i njihovi sistemi upravljanja toplotom znatno edikasniji i bolji su u sprečavanju ubrzane degradacije baterije.
"Recurrent" je takođe otkrio da su paketi baterija porasli za 122 odsto između 2015. i 2022., što znači da novija električna vozila imaju veći kapacitet baterije. Takođe se očekuje da će se ovaj trend nastaviti, iako će povećanje kapaciteta baterije biti sporije budući da većina novih električnih vozila već ima dovoljno velike baterije i domet.
Takođe bi moglo doći do otkrića u tehnologiji baterija koja će doniketi značajne skokove, poput dugo očekivanih solid-state baterija na kojima radi nekoliko proizvođača, dobavljača automobila i specijalizovanih firmi za baterije, prenosi "AutoBlog".