Zhejiang Geely Holding grupa prodala je 730.000 vozila u periodu od januara do marta i postala prvi kineski proizvođač automobila koji se probio među deset najvećih svjetskih u prodaji vozila u ovom kvartalu.
Grupa Geely, koja je zauzela 12. mjesto u prvom tromjesečju 2023. godine, prestigla je njemačku Mercedes-Benz grupu i BMW. Zauzela je deseto mjesto s obimom prodaje koji se povećao za 27% na godišnjem nivou.
Drugi kineski proizvođači automobila - BYD, Changan Automobile, Chery Automobile i SAIC Motor - svrstali su se u prvih 20.
Globalna ljestvica prodaje sastavljena je na osnovu podataka kompanije i anketne kompanije MarkLines, prenosi Investitor.
S obzirom da produženi praznici lunarne Nove godine padaju u predmetnom kvartalu, kineski proizvođači automobila imaju manje dana za prodaju i tendenciju da bilježe lošiji učinak u odnosu na globalne rivale.
Međutim, u prvom tromjesečju 2024. pet kineskih "igrača" u prvih 20 zabilježilo je porast kombinirane prodaje za više od 20%. Ukupni rast prodaje za 20 najvećih proizvođača automobila iznosio je 2%.
Glavni EV brend Zeekr Geely Auto, koji je na berzi u Hong Kongu, pokazao je dobre rezultate, sa prodajom novih električnih vozila koja je više nego udvostručena.
Volvo Car, također pod okriljem grupe Geely, povećao je prodaju za 12%. BYD je u prvom tromjesečju prodao 620.000 vozila, što je porast od 13%.
EV i elektrificirana vozila kao što su plug-in hibridi činili su više od 32% prodaje od januara do marta u Kini.
Međutim, konkurencija je intenzivna, a BYD je pokrenuo rundu sniženja cijena koju su pratili Changan i drugi. Kao rezultat toga, cijene električnih vozila približavaju se razini konvencionalnih vozila sa benzinskim motorom.
Kineski proizvođači automobila sve više gledaju na prekomorska tržišta. Izvoz novih energetskih vozila porastao je 78% na 1,2 miliona vozila u 2023. godini, prema jednoj industrijskoj trgovinskoj grupi.
Prema drugoj procjeni, izvoz će porasti na 3,5 miliona vozila 2025. godine.