(ne)riješena situacija

E-uputnice su brze i efikasne, ali nisu riješile liste čekanja. Istražili smo u čemu je problem?

Zavod zdravstvenog osiguranja Kantona Sarajevo uveo je sistem praćenja e-uputnica za osiguranike na svojoj web stranici
eUputica liste čekanja

E-uputnice zamijenile su one papirne. Međutim, osiguranici i nisu baš sretni kad im ljekar porodične medicine kaže da termina, u skoroj budućnosti, na određenoj klinici nema.

Kad je ovaj sistem uspostavljen, odnosno u njegovoj prvoj fazi, sve klinike nisu bile uvezane i kad su se konačno uvezale, otvoreni termini bili su na samo 30 dana.

Kako je za Raport objasnio Mustafa Hasaković, stručni savjetnik za kvalitet i nadzor u Zavodu zdravstvenog osiguranja KS, otvarani su samo po 30 dana iz straha da će im se popuniti svi termini ako ih otvore unedogled.

Međutim, Zavod zdravstvenog osiguranja je u saradnji s Ministarstvom zdravstva uspostavio radnu grupu koja je svim klinikama dostavila odluku da se svi termini moraju otvoriti na 180 dana da bi doktori iz porodične medicine mogli da naruče pacijente.

8.900 pacijenata na listi čekanja

"Liste čekanja sigurno postoje, nedavno je doskorašnji v. d. direktora KCUS-a dr. Alen Pilav kazao da su na Radiologiji duge liste čekanja. Ovo sigurno neće smanjiti liste čekanja, jer ne zavise samo od e-kalendara i naručivanja, nego i od objektivnih mogućnosti, to jeste nedostatka kadra", kazat će Hasaković za Raport.

Govori da su prošle godine na magnetoj rezonanci bila najduža čekanja.

"Pacijenti idu kod porodičnog ljekara, on im propiše magnet, idu na Klinički centar, tamo im kažu da dođu naprimjer za pet mjeseci, to im napišu, udare pečat, i ako je čekanje duže od 90 dana, oni imaju mogućnost da dođu u Zavod, on im na osnovu dokumentacije koju prilože utvrdi da li je sve u skladu s procedurom, izdaje potvrdu i oni idu u jednu od privatnih zdravstvenih ustanova koje su se prijavile na javni poziv", rekao je naš sagovornik.

Kaže da je taj javni poziv bio otvoren za sve, bilo ko da se prijavio za tu uslugu, mogao je da učestvuje.

"Sad ističe ta godina i Zavod upravo vrši evaluaciju koje su deficitarne usluge i uskoro će vjerovatno biti raspisani i novi javni pozivi", navodi Hasaković.

S druge strane, Zavod zdravstvenog osiguranja Kantona Sarajevo uveo je sistem praćenja e-uputnica za osiguranike na svojoj web-stranici. Ovaj sistem pruža brzo i jednostavno praćenje e-uputnica.

Šta to znači?

"Sad se zna koliko ljekar može da obavi CT pregleda, uneseni su svi u sistem. Raspoređeno je da se zna kad pacijent treba doći, vidi svoju listu čekanja…", kazao je naš sagovornik i dodao da na stranici Zavoda imaju liste čekanja, te savjetovao pacijentima da odaberu kliniku koja im treba i tu također mogu ukucati broj uputnice".

Kakva je procedura

"U prvoj fazi kad se javite porodičnom ljekaru, on vas pita da li želite da dobijete obavijest putem Vibera, ako pristanete, ukuca vaš broj telefona, vi se prijavite na portal i dobijete uputnicu kad ste naručeni, na kojoj klinici i koji je vaš broj uputnice. Taj broj uputnice možete ukucati na web portalu Zavoda, vidite gdje ste naručeni, kad ste naručeni, iz koje klinike…", govori sagovornik Raporta.

Dodaje da je zaštita ličnih podataka zagarantirana te ističe da ovaj sistem ne može ukinuti liste čekanja te da je to do zdravstvenih ustanova.

"Zavod je vlasnik ovog informacionig sistema, mi ne kreiramo zdravstvenu politiku, to radi Ministarstvo zdravstva FBiH i ne možemo utjecati na rad zdravstvenih ustanova. Mi možemo pružiti podršku na ovaj način", zaključio je Hasaković za Raport.