zvijer na točkovima

Najbolji hibrid na svijetu? Porsche predstavio prvi elektrificirani 911

Porsche je redizajnirao aktuelnu generaciju legendarnog 911, serije 992.

Novi 911, odnosno 992.2 donosi tipične na kakve smo navikli kod jednog redizajna no mnogo veća vijest od ovoga je pogon.

Naime, 911 je prvi puta dobio hibridnu verziju i ta činjenica je potpuno zasjenila sve druge promjene na legendarnom sportskom modelu vozila Porsche.

Novi hibridni 911 je dobio naziv GTS. U prvom planu Porscheu nije bilo smanjenje potrošnje goriva već kompatibilnost s normom Euro 7.

Srce takozvanog T-Hybrid sistema je novorazvijeni šestocilindrični bokser obima 3,6 litara.

Umjesto očekivanog downsizinga dobili smo "upsizing" jer novi motor ima 0,6 litara veći obim od benzinskog pandana zahvaljujući provrtu povećanom na 97 milimetara i hodu povećanom na 81 milimetar, prenosi Autoklub.

Motor ima VarioCam podešavanje bregastog vratila i kontrolu ventila s valjkastim klackalicama. Održava idealan omjer mješavine goriva i zraka u cijelom rasponu rada.

No, mnogo luđe je ono što je Porsche napravio s elektrifikacijom. S jedne strane, T-Hybrid sistem ima novorazvijeni električni ispušni turbopunjač.

Integrirani električni stroj, postavljen između kompresora i lopatica turbine pomaže u radu punjača i tako odmah povećava tlpritisak k prednabijanja eliminirajući bilo kakve turbo rupe.

No, elektromotor u turbopunjaču ispušnih plinova također radi kao generator te razvija do 15 KS električne snage.

Drugi električni motor nalazi se u novom osmerostepenom mjenjaču s dvostrukom spojkom. Podržava benzinski bokser motor od brzine praznog hoda s pogonskim momentom do 150 Nm.

Porsche povezuje oba elektromotora s visokonaponskom baterijom koja je približno iste veličine i težine kao i konvencionalni 12 voltni akumulator, no pohranjuje do 1,9 kWh energije (bruto) i radi s naponom od 400 volti.

Zahvaljujući sistemu od 400 volti, kompresor klima uređaja može se pokretati električno i nema potrebe za remenskim pogonom. Zbog toga je novi bokserski motor vrlo kompaktan. A to zauzvrat stvara prostor iznad njega za pretvarače napona.

Bez električne pomoći, benzinac proizvodi 485 KS i 570 Nm okretnog momenta. Ukupna snaga sistema je 541 KS i 610 Nm. To je 61 KS i 40 Nm više od prethodnog 911 GTS.

Kod ubrzavanja novi bi trebao nadmašiti starog, pogotovo u fazi inicijalnog ubrzanja. Vrijednosti su ovdje gotovo na razini 911 Turbo.

Do brzine od 100 kilometata na sat ubrza za 3,0 sekunde i postiže najveću brzinu od 312 km/h. To je poboljšanje od 0,4 sekunde i 1 km/h.

Osnovni Porsche 911 Carrera u Njemačkoj košta od 128.700 eura, što je gotovo 6.000 eura više nego prije.

Cijene za prvi hibridni 911, počinju od 170.600 eura. To je čak 15.000 eura više nego za "stari" GTS. Isporuke bi trebale početi krajem ljeta.