Ako ste redoviti konzument YouTubea putem televizora, sigurno ste primijetili kako su se u posljednjih nekoliko mjeseci reklame koje nije moguće preskočiti abnormalno produžile pa tako znaju trajati i po 30 sekundi, a algoritam platforme zna ih nagurati i po četiri zaredom.
Nepreskočive reklame postale su strahovita pošast na pametnim telefonima, tabletima i pametnim televizorima, ali dosad su barem neke aplikacije bile sigurne od te prakse - recimo Instagram. E pa čini se da i tome dolazi kraj.
Društvena mreža u vlasništvu Mete Marka Zuckerberga potvrdila je da su počeli testirati reklame u stilu YouTubea koje nije moguće preskočiti, nego se moraju odgledati do kraja (ili barem određeni poduži dio) kako bi se moglo dalje nastaviti skrolati, piše TechCrunch.
Pojedini korisnici Instagrama na drugim su mrežama objavili prikaze reklama s tajmerom koji odbrojava sekunde, tačno onako kako to izgleda na YouTubeu. Za razliku od uobičajenih Instagramovih reklama koje se jednostavno mogu preskočiti skrolanjem dalje, ovdje to nije moguće - zamrznuti ste dok se reklama ne odvrti.
Holy moly! Meta seemingly is now forcing us to watch ads in our feeds on Instagram!
— Dan Levy ✡ דניאל לוי (@TheDanLevy) June 1, 2024
The app legit stopped me from scrolling past this ad which is just a bonkers move to me. pic.twitter.com/740EXjGyl2
Kao što to obično ide, nakon takvih ograničenih testova ubrzo kreće i šira implementacija, što je Meta između redova potvrdila za TechCrunch.
"Uvijek testiramo formate koji mogu donijeti novu vrijednost za oglašivače. A kako testiramo i učimo, obavijestit ćemo korisnike o svim mogućim nadogradnjama aplikacije ukoliko dođe do formalne implementacije", poručili su iz Mete.
Međutim, razlika između reklama od 15 ili 30 sekundi na YouTubeu i na Instagramu je dramatična. Osim formata Shorts, video klipovi na YouTubeu su značajno duži, najčešće iznad 10 minuta (platforma potiče kreatore sadržaja da se drže iznad te granice jer kada video traje dulje od 10 minuta mogu u njega ubaciti više oglasa, što se više isplati i autorima videa i YouTubeu).
Instagram, s druge strane, platforma je s fotografijama te relativno kraćim video formatima unutar Reelsa, Instagram Storyja ili u bazičnoj objavi. Tjerati konzumente takvih sadržaja da bez mogućnosti preskakanja gledaju reklame koje će ponekad vjerojatno biti duže od samog videa koji žele pogledati čini se kao genijalan recept da se ljude sa sve kraćom koncentracijom beskrajno iznervira i otjera na, recimo, TikTok. Gdje su broj i učestalost reklama još brutalniji.