Statistički podaci objavljeni za maj 2024. pokazuju da je prodaja električnih vozila u Njemačkoj pala za značajnih 30,6 posto u poređenju s istim mjesecom godinu dana ranije.
Ovaj pad brojki registracije električnih vozila u Njemačkoj naglašava najnoviji trend smanjenja interesa potrošača za električna vozila. A to bi pri dugoročnom planiranju moglo mnoge proizvođače natjerati da sjednu za stol i preispitaju svoj plan poslovanja.
Iz izvještaja koje je objavila KBA, njemačka savezna uprava za motorni saobraćaj, primjećujemo velik pad prodaje električnih vozila od 14,1 posto zabilježenih za prva tri mjeseca u tekućoj godini. S druge strane, od 236.425 novih automobila registriranih u Njemačkoj u aprilu, registracije ‘benzinaca‘ porasle su za 2,1 posto, s najvećim udjelom od 38 posto.
Dizelaši su se smjestili na drugo mjesto s 19 posto tržišta i rastom od 3,2 posto. Prodaja hibrida ostala je nepromijenjena, dok su plug-in hibridi zabilježili tek blagi porast od 1,7 posto.
Kada pak računamo ukupnu prodaju, ona je prošlog mjeseca pala za 4,3 posto, kada uporedimo prodajne brojke u istom mjesecu prošle godine. No, brojke od početka godine daju bolju sliku, s povećanjem od pet posto. Peugeot bilježi snažan rast, s povećanjem registracija od 70,9 posto u odnosu na prošlu godinu. Kineski MG također je zabilježio impresivan učinak, s porastom registracija za 51,6 posto.
Nijemci sve manje vjerni svojim proizvođačima automobila, poglavito kada pogledamo brojke prodaje njemačkog svetog trojstva, premium marki poput BMW-a, Audija i Mercedesa. Opel bilježi rast od gotovo 30 posto, dok je snažni Volkswagen s 20,1 posto tržišta povećao isporuke za 8,7 posto. No, osim Porschea, koji je uspio održati prodajne brojke na nivou prošle godine (-0,6 posto), ostatak domaće konkurencije bilježi značajan pad.
To uključuje BMW s 32,5 posto manje registracija nego lani, Mercedes s 28,9 posto manje te Audi s 17,7 posto manje registracija.
Najsnažniji pad od svih proizvođača bilježi američka Tesla. U odnosu na isti period u prošloj godini zabilježen je pad od čak 64 posto. Što se karoserijskih izvedbi tiče, jasno da su SUV-ovi i dalje najtraženija roba s udjelom od gotovo 30 posto. Kompaktna klasa uspjela je vratiti značajan dio prodaje, s rastom od 29,1 posto i tržišnim segmentom od 20,4 posto.