Oko 35 procenata Amerikanaca smatra da je kultura davanja napojnica izmakla kontroli – što je povećanje od pet procentnih poena u odnosu na prošlu godinu.
Nešto manje od dvije trećine ima negativno mišljenje o bakšišu, pokazalo je novo istraživanje Bankratea.
Negativan stav
Ove godine, 59% Amerikanaca ima negativan stav prema barem jednom aspektu davanja napojnica.
Od mišljenja da bi poslodavci trebalo bolje da plaćaju svoje zaposlene, preko iritacije zbog unaprijed unešenih ekrana za napojnice, do konfuzije o tome koliko treba dati napojnice – što je malo manje u odnosu na 66% prošle godine, pokazalo je istraživanje.
Starije generacije imaju negativniji stav o davanju napojnica – sa 72% i 62%, koji imaju barem jedno negativno mišljenje – u poređenju sa mlađim generacijama, kao što su milenijalci i generacija Z, od kojih 51% i 45% imaju barem jedan negativan stav.
Iako se procent ljudi koji uvijek daju napojnice za usluge poput šišanja, jela u restoranu sa poslugom ili vožnje taksijem blago povećao u odnosu na prošlu godinu, svaki od tih procenata je pao za najmanje sedam procentnih poena u poređenju sa 2021. godinom, prenosi Forbes.
Kvalitet usluge
Kvalitet usluge je i dalje najveći faktor za većinu onih koji daju napojnice, pokazalo je istraživanje, sa 64% ljudi koji kažu da količina napojnice zavisi od usluge, dok samo 10% kaže da uvijek daju isti iznos, bez obzira na kvalitet usluge.
Iako generacija Z i milenijalci imaju manje negativnih mišljenja o davanju napojnica, oni također manje dosljedno daju napojnice u nekim situacijama u poređenju sa starijim generacijama.
Istraživanje je pokazalo da 78% pripadnika generacije X i 86% bejbi bumera kažu da uvijek daju napojnice konobarima, u poređenju sa samo 35% pripadnika generacije Z i 56% milenijalaca.
Od pandemije koronavirusa, Amerikanci su izrazili frustraciju zbog sve većih očekivanja da treba da daju napojnice za više stvari nego prije pandemije.
Studija Pew Research Centera prošle godine je pokazala da više od 70% Amerikanaca kaže da se napojnice očekuju na više mjesta sada nego prije pet godina.
Fenomen je čak dobio nadimak "inflacija napojnica“ (engleski “tipflation”).
Ted Rossman, viši analitičar Bankratea, rekao je da je davanje napojnica postalo skriveni porez, dodajući da su kompanije nevoljne da više podižu cijene i da mogu koristiti davanje napojnica kao način da osiguraju da radnici zarađuju novac "bez potrebe da poslodavac snosi trošak".