BMW je zvanično otvorio novo poglavlje za svoju legendarnu sportsku limuzinu M5.
Ovaj 40 godina star model ulazi u sedmu generaciju koja sada prvi put ima sistem hibridnog pogona.
Debi najnovijeg BMW-a M5 održat će se na Goodwood Festivalu brzine u Britaniji idući mjesec, a proizvodnja će započeti u istom mjesecu u BMW-ovoj tvornici.
Uvođenje na svjetsko tržište počet će u novembru 2024. i bit će popraćeno uvođenjem novog BMW-a M5 Touring u isto vrijeme.
Preko 727 KS, ubrzanje do stotke za 3.5 sekundi
Kultni V8 motor s dva turbopunjača na M5 još uvijek postoji, ali sada je popraćen elektromotorom koji daje ukupnu snagu veću od 727 KS i okretni moment od 1000 Nm.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2024/06/po-1.jpg)
Kombinacija visoko okretajnog V8 motora s M TwinPower Turbo tehnologijom i elektromotorom, uz osamstupanjski M Steptronic prijenos i pogon na sve M xDrive točkove, omogućuje ubrzanje automobila od 0 do 100 km/h za samo 3.5 sekundi. Najviša brzina je ograničena na 250 km/h, ali se taj limit može povećati na 305 km/h s M Driver paketom.
Tri moda rada plus opcionalni
Uz tri standardna programa rada (Comfort, Sport i Sport Plus), kupci će moći računati i na opcionalne radne programe Dynamic i Dynamic Plus s kojima bi hibridni M5 trebao pokazati sve svoje mogućnosti. Vozač tada može birati da se sva snaga prenese na zadnju osovinu kojoj asistira elektronski kontrolirana ograničena blokada diferencijala.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2024/06/pm.jpg)
Uz spomenute programe u kombinaciji ostaje i mogućnost individualnog podešavanja rada ovjesa, kočnica, sustava upravljanja, mjenjača i pogona.
Devet boja karoserije
M5 je postavljen na kombinaciji 20- i 21-inčnih točkova iza kojih se kriju kočnice s promjerom diskova 410 mm (naprijed) i 400 mm (nazad), a uz opcionalne karbonsko-keramičke kočnice promjer diskova ispod prednjih čeljusti s po šest klipova iznosi 420 mm.
Nešto širi od prethodnika, novi M5 izvana ostaje prepoznatljiv po četverostrukim završecima ispušnog sistema i u početku će se nuditi u devet boja karoserije.
![](https://raport.ba/wp-content/uploads/2024/06/bmw2.jpg)
Što se tiče dizajnerskih razlika u odnosu na prethodnu generaciju, tu su istaknuti lukovi točkova i bočne strane, prednji spojleri koji nalikuju rezbarijama te posebni modeli površine oko C stupa, uključujući M5 logo, koji čini ovu divlju limuzinu atletskijom nego ikad prije.
U potpuno električnom modu može i do 140 km/h
Što se tiče unutarnjih značajki, nije mnogo otkriveno, ali hibridni motor je opremljen BMW Iconicsounds Electric sistemom. Zvuk posebnog električnog pogona M pruža autentičan odgovor na stiskanje papučice gasa kada automobil radi u potpuno električnom načinu. S relevantnom konfiguracijom pogonskog sistema posebno je naglašen dolazak dodatne električne snage uz izlaz V8 motora.
U potpuno električnom načinu rada novi BMW M5 može postići brzinu do 140 km/h. Visokonaponska baterija kapaciteta 18.6 kWh, smještena nisko u dnu karoserije automobila, ima električni doseg od 67-69 kilometara u WLTP ciklusu, što je, kako se tvrdi, nenadmašno.
Početna cijena u Njemačkoj iznosi 144.000 eura.