Sramna zloupotreba žena

Stevandić „pod stranačkom zastavom“ provodio besplatnu akciju Papa testa, njegova stranka kažnjena s 3.000 KM

Poražavajuće je da je Stevandić ljekar i uprkos tome upustio se u političku promociju i preko potencijalnih pacijenata i oboljelih od najtežih bolesti

Političke stranke u izbornim godinama dodvoravaju se biračima na razne načine, uglavnom budžetskim novcem „kupujući“ njihovu naklonost i pokušavajući tako osvojiti što više glasova.

Nerijetko se za političke svrhe zloupotrebljavaju i djeca i druge ranjive kategorije stanovništva kojima stranke u izbornim godinama udjeljuju „sadaku“ i „miloštu“ o našem trošku i dovodeći tu grupu ljudi koji su i u onako teškom položaju u još nezavidniju situaciju udarajući i na njihovo dostojanstvo.

Među morbidnijim i do sada zabilježenim bizarnijim slučajevima zloupotrebe građana je onaj u koji se upustila Ujedinjena Srpska Nenada Stevandića.

Ova stranka je naime, pod sloganom „Zajedno protiv raka“ organizirala akciju besplatnog Papa testa.

Uz nekoliko poruka o značaju ovih preventivnih pregleda, Ujedinjena Srpska je na plakat o toj akciji stavila i svoj logo i naziv stranke!

Poražavajuće je da je Stevandić ljekar i uprkos tome upustio se i u političku promociju i preko potencijalnih pacijenata i oboljelih od najtežih bolesti.

Plakat i „prigodni“ tekst o uspjehu akcije na svom Facebook profilu je objavila odbornica Ujedinjene Srpske na Palama Slavka Brezo, a čime je kako je utvrdio CIKBiH promovirala i sebe i tu stranku i prekršila odredbe Izbornog zakona koje se odnose na preuranjenu kampanju.

Sporni plakat objavljen i na FB stranici Stevandićeve odbornice na Palama: Slavka Brezo promovira stranku kroz akciju Papa testa

Slavki Brezo je naloženo da ovu objavu ukloni sa svog Facebook profila.

Član CIK-a BiH Ahmet Šantić kazao je na današnjoj sjednici da je ovaj slučaj pokazatelj da političke stranke ne prezaju od bilo kakve aktivnosti i da je žalosno da je jedna akcija koja je trebala prije svega imati humani karakter, zloupotrijebljena u političke svrhe.

"S jedne strane drago mi je da su žene obavile taj pregled, a s druge žalosno je da se jedna takva akcija zloupotrijebi. Nažalost, političkim strankama su ranjive kategorije društva sve češće ciljna grupa za njihovu nedozvoljenu promociju, ali mi moramo zaustaviti ovakve zloupotrebe", kazao je Šantić.

Irena Hadžiabdić, predsjednica CIK-a, kazala je da ova kazna „klasičan primjer kako pristalica doprinosi sankcioniranju stranke, jer na svom profilu na društvenoj mreži objavljuje plakat s logom stranke i promovira stranku“.

Odredbe Izbornog zakona BiH koje je u martu nametnuo visoki predstavnik u BiH Christian Schmidt sada propisuju i sankcije svim strankama koje u izbornoj godini počnu s kampanjom prije perioda propisanog za te aktivnosti u roku mjesec dana prije izbora.

Proteklih dana CIK je po tom osnovu izrekao kazni u visini nekoliko desetina hiljada maraka, a svakodnevno u Komisiju pristižu nove prijave o kršenju odredbe o preuranjenoj kampanji, tako da se u narednom periodu očekuje da će takvih kazni biti još.

Uz novčane kazne, CIK nalaže i pristalicama stranaka ili samim strankama koje objavljuju promotivne materijale o sebi i stranci da ih uklanja s društvenih mreža.

Ove aktivnosti predstavljaju dodatne napore za CIK u smislu provjera i kontrole da li se njihove naredbe poštuju.

Zbog toga je, kako je rečeno na današnjoj sjednici, CIK uspostavio saradnju s kompanijama META i Microsoft, što bi trebalo uticati na brže i efikasnije uklanjanje i kontrolu spornih objava na društvenim mrežama.