NJEMAČKI BILD SASTAVIO POPIS

Ovo su najbolji polovni automobili ispod pet hiljada eura

Cijene novih automobila penju se do astronomskih visina, pa se tržište polovnih nameće kao prikladno rješenje za one koji za novi automobil ne žele izdvojiti često i iznad 30 hiljada eura.

Već i za 5000 eura se možete voziti u solidnom polovnjaku, a premda je oko ove cijene izbor enorman po pitanju klase, vrste pogona, godišta i kilometraže, novinari Auto Bilda su sastavili popis modela na koje se dobro osloniti prema zapisima o kvarovima i izdržljivosti iz nekoliko segmenata – tako da svako može izabrati.

Prva je na popisu Alfa Romeo GT, godište 2003.-2006., sa snagom od 140 do 240 KS, za tek 2500 eura. Ovakve modele možete pronaći s kilometražom ispod 200 hiljada kilometara i prilično su pristupačni. Alfa GT model s dvoja vrata, nastao na platformi modela 156, vjerojatno je najelegantniji automobil te klase u ovom cjenovnom rangu.

Doduše rijeđe, postoji i s opjevanim 3.2 V6 ‘Busso‘ motorom koji zvuči prekrasno, ali ovaj model s 240 KS nije dostupan za pet hiljada eura. Može biti i pet puta skuplji od tog iznosa.

Zato je zanimljiviji prokušani štedljivi 1,9-litreni dizelaš koji nudi dovoljno snage (150 KS) i 305 Nm okretnog momenta.

I zapamtite, što kasnija godina proizvodnje, to bolje, jer je početno nekvalitetna izrada kasnije sanirana. Poteškoće bi mogli imati s crijevom između turbo punjača i intercoolera kod JTD modela. Ono često traži zamjenu. Također, treba izbjegavati zloglasni Selespeed mjenjač.

Drugi je Kia Picanto s godinom proizvodnje između 2004. i 2011. godine. Model snage 65 do 75 KS često se može naći za već od 1300 eura. ESP je u automobil uveden tek s faceliftom 2008. godine, što možete prepoznati po prednjim svjetlima u obliku suze. Ipak, sigurnosna elektronika nije bila standardna, pa pri kupnji vožnje provjerite je li ESP doista uključen.

Nemirni dizelaš nam nije najdraži, ali četverocilindrični benzinac sa 65 konja više je nego dovoljan za mališana mase tek 900 kilograma. A zadovoljit će i potrošnjom koja ne prelazi šest litara. Pripazite na koroziju, a moglo bi doći i do dodatnih troškova kod izmjene seta kvačila.

Audi A2 je treći na popisu, premda nije toliko čest. Proizvodio se od 1999. do 2005., nudi se uz snagu od 61 do 110 KS, a može se naći za pristojnih 2500 eura. Ovaj izvanredni mali automobil s potpuno aluminijskom konstrukcijom traženiji je nakon faceliftinga 2003. sa snažnim dizelom (90 KS). Karoserija od 3,80 metara također je prikladna za četiri osobe, nudi pristojnu udobnost, a motori su vrlo štedljivi. Treba obratiti pažnju na oštećenja na boji i po mogućnosti pronaći model bez ozbiljnije štete na karoseriji.

Najviše pažnje usmjerite na kočnice i ovjes. Osim toga, kvaliteta izrade je solidna. Najstariji primjerci malog automobila proizvedeni između 1999. i 2005. Za prosječnu cijenu od 3.000 eura dobivate A2 s 200.00.000 km, koji je, međutim, star oko 20 godina. Cijene rezervnih dijelova znaju biti visoke.

Na ovom popisu našla se i Honda Jazz (2008.-2015.) sa snagom od 80 do 120 KS za otprilike četiri hiljade eura. Možda i najpametniji izbor kod gradske klase. Kod mnogih izvještaja testa polovnog sa 100 hiljada km, uglavnom je dobivao najviše ocjene. Honde su tradicionalno razborit izbor kod kupovine polovnog zbog svoje dugovječnosti, no treba se dobro zagledati je li korozija zahvatila ovjes automobila i stražnje kočnice katkada znaju uzrokovati probleme.

A, kada smo kod limuzina, na ovom popisu ćemo naći i BMW serije 5 iz generacije između 2003. i 2010. godine. Ovdje ćete naći mnoštvo različitih modela s motorima od 150 pa sve do 507 KS kod M modela. Ne samo da je vizualni skok u odnosu na skladno dizajniranog prethodnika E39 dramatičan, E60 je također tehnički nadograđen.

Redni šestocilindrični motor je razumno učinkovit u potrošnji goriva i obično ima puno manju kilometražu od dizel motora s četiri i šest cilindara. Trebalo bi pripaziti na razvodne lance, Vanos i Valvetronic (npr. na N52) koji su skupi pri izmjeni. Na starijim E60 vrijedi pogledati kočnice i lim oko nosača stražnje osovine da vidite ima li hrđe.

Posljednji, ali ništa manje vrijedan, je Škoda Roomster (2006.-2015.) sa snagom od 64 do 105 KS. Za njega se obično traži između dvije i 2,5 hiljade eura. U ovom češkom karavanu s visokim krovom imate kombinaciju svega – kompaktnih je dimenzija, štedljiv i nudi mnoštvo prostora straga.

Tri sjedala straga mogu se ne samo preklopiti prema naprijed, već i potpuno ukloniti, a tada u 4,21 metar kratak Roomster može stati gotovo 1800 litara prtljage. Redizajn nije donio samo dobre stvari, tada se pojavio i osjetljivi razvodni lanac kod 1.2 TSI motora. Bolje odabrati jednako snažan 1.6 litreni atmosferac sa zupčastim remenom, koji bi nakon 90 hiljada km bilo oportuno provjeriti. Vlasnici polovnjaka povremeno prijavljuju povećanu potrošnju ulja.