Pomalo nezapaženo prošla je vijest od prošlog vikenda, a sigurno je zanimljiva.
Naime, Hyundai Motor Company objavio je informaciju da su njegovi Ioniq 5 N električni automobili uspješno završili Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) 23. juna te su postavili rekorde za kategorije električnih modificiranih i produkcijskih SUV/Crossover vozila.
Američka brdska utrka Pikes Peak jedna je od najpoznatijih na svijetu, mjesto o kojem kruže već mnoge legende.
Nažalost, mnogi vozači su i stradali.
Hyundai Motor takmičio se na ovogodišnjem PPIHC-u s dva prerađena Ioniqa 5 TA (Time Attack) i jednim serijskim Ioniqom 5 N, prenosi HAK revija.
Sva tri modela stigla su do cilja na izazovnoj stazi od 20 kilometara koja se penje 1.438 metara do vrh Pikes Peak.
Do cilja je potrebno prijeći 156 zavoja, u nepredvidivim vremenskim uvjetima i na velikoj nadmorskoj visini koji mogu utjecati i na vozače i na vozila.
Iooniq 5 N TA, koji je vozio reli vozač Dani Sordo (natječe se u WRC-u), završio je utrku za 09:30,852 minuta i pobijedio u električnih modificiranih vozila.
Drugi TA koji je vozio Randy Pobst završio je utrku za 09:55,551 minuta.
Ioniq 5 N TA dizajniran je s aerodinamičkim dodacima te 40 KS više snage (ukupno 680 KS).
Osim manjeg podešavanja softvera za povećanje maksimalne izlazne snage motora, novih amortizera, kočnica i slick guma, TA Spec imao je i niz serijskih dijelova, uključujući i bateriju.
Zanimljivo, Sordo je "skinuo" rekord Tesle na Pikes Peaku, postavljen prošle godine, za čak 25 sekundi.
Unplugged Performance Model S razvijan je godinama s izvrsnim aerodinamičarom i inženjerima za ovjes automobila.
Najveća slabost ovog modela bilo je hlađenje i smanjenje performansi zbog pregrijavanja baterije, tako da nominalna snaga od više od 1000 KS nije mogla biti iskorištena do kraja.
Proizvodni model Ioniq 5 N vozio je Ron Zaras, početnik u PPIHC-u i autombilski influenser. Zaras je završio s vremenom 10:49,267.