Nakon što je priznao da su ciljevi elektrifikacije bili previše ambiciozni, Mercedes sada ulaže ogroman novac u motore s unutarnjim izgaranjem.
U intervjuu za njemački časopis Wirtschaftswoche, izvršni direktor Ola Källenius izjavio je kako će tehnologija motora s unutarnjim izgaranjem "trajati do 2030-ih".
Radikalna promjena plana
Kako bi osigurali da benzinski motori zadovolje sve strože propise, nužna su velika ulaganja. Samo ove godine Mercedes troši 14 milijardi eura na svoju putničku automobilsku diviziju. Sredstva su namijenjena za "high-tech tehnologiju izgaranja", ali i za elektrifikaciju i digitalizaciju. Iako švedsko-njemački poslovni izvršitelj nije specificirao koliko Mercedes ulaže u motore s unutarnjim izgaranjem, priznao je da je to "više novca nego što je prethodno planirano", prenosi Motor1.
Källenius je spomenuo S-klasu i ažuriranje tog vodećeg modela planirano za 2026. godinu: "Uložili smo puno više u ažuriranje modela nove S-klase s motorom s unutarašnjim sagorijevanjem nego što inače trošimo na facelift", rekao je.
Cilj Mercedesa je da njihovi konvencionalni pogonski sklopovi budu na "najvišoj tehnološkoj razini". Bez velikih ulaganja u benzinske i dizelske motore, luksuzna marka "bi iznenada zaustavila svoj posao s motorima s unutarnjim izgaranjem 2027. ili 2028. godine".
Govorio je o Euro 7 i China 7 propisima i kako motori moraju biti ažurirani da bi zadovoljavali strože emisijske norme. Cilj je da Mercedes prilagodi sve "relevantne motore s unutarnjim izgaranjem i kombinacije prijenosa" kako bi izbjegao plaćanje velikih kazni. Källenius je spomenuo da će budući motori biti djelomično elektrificirani, pa očekujte još više hibrida u ponudi.
Šta ova promjena znači
Mercedes je svjestan da se mora prilagoditi sada kada prijelaz na električna vozila ne ide po planu. Prije tri godine najavili su da će plug-in hibridi i potpuno električni automobili činiti oko 50 posto godišnje prodaje do 2025. godine.
Međutim malo je vjerovatno da će se to dogoditi. U jednom trenutku kompanija je čak izjavila da će postati potpuno električna do 2030. u nekim zemljama "gdje tržišni uvjeti to dopuštaju".