Švedski naučnici u VTI-ju najavljuju da će do kraja godine dovršiti razvoj novih guma za kamione koje nisu punjene vazduhom.
Projekt je trajao 3.5 godina i planiran je završetak ove godine, a finansirala ga je Evropska unija.
Iza projekta stoje znanstvenici Ulf Sandberg i Erik Hansson, prenosi HAK Revija.
Naučnici najavljuju da su karakteristike ovih točkova smanjenje rizika od akvaplaninga, ali i manji otpor kotrljanja od običnih guma. Testovi su pokazali da se otpor smanjuje za čak 35 odsto, što bi pozitivno moglo uticati na potrošnju goriva, prenosi Index.
Nedostaci točkova su što imaju preveliku težinu. Zaštita od hrđe čelika je najveći krivac, a samo jedan točak ima 150 kilograma i to je nešto na čemu će se još raditi.
Danas su gume punjene vazduhom poprilično komplicirane.
Njihove bočne stijenke i gazišta mogu biti sastavljeni od više od 100 različitih komponenti ili materijala.
U verziji bez vazduha, zamjena za sve navedeno su žbice. One takođe djeluju kao ovjes, koji prigušuje silu između naplatka i površine ceste.