Prije nekoliko godina proizvođači automobila počeli su razvijati planove za pretvaranje svojih linija u vozila s električnim pogonom.
Neki čak postavljaju rokove za ukidanje proizvodnje automobila na gas. Međutim, mnogi sada preispituju takvu budućnost.
Prodaja usporava za neke, a za druge ne, interes potrošača jenjava, a sada bi se gotovo polovina vlasnika električnih vozila u Americi mogla vratiti na gas. Šta se događa?
Studija firme McKinsey & Co. za 2024. otkriva da 46 posto vlasnika električnih vozila u Sjedinjenim Američkim Državama, znatno iznad svjetskog prosjeka od 29 posto, želi prijeći na benzinske automobile zbog neadekvatne infrastrukture za punjenje.
Trideset pet posto globalnih ispitanika reklo je da mreža još nije dovoljno dobra.
Troškovi održavanja električnog vozila i dalje su previsoki za 34 posto, dok je 32 posto reklo da električna vozila previše utječu na njihove obrasce vožnje na dugim putovanjima.
Mreža punjača u SAD raste, što bi moglo ukloniti ove prepreke za vlasnike. U maju je SAD imao 183.000 javnih punjača za električna vozila, ali još uvijek ih nema dovoljno.
Zakon o infrastrukturi iz 2021. dodijelio je pet milijardi dolara bespovratnih sredstava za izgradnju brzih punjača, ali uvođenje traje predugo zbog mnoštva lokalnih, državnih i saveznih propisa i potreba potrošača.
Ostali razlozi koje su vlasnici naveli uključuju nemogućnost punjenja kod kuće (24 posto), stres zbog brige oko punjenja (21 posto) i zahtjeve za mobilnošću punjenja (16 posto).
Samo 13 posto reklo je da ne uživaju u iskustvu vožnje. U Australiji, 49 posto vlasnika električnih vozila razmišlja o povratku na benzinske pumpe.
Na suprotnom kraju spektra je Japan, gdje bi se samo 13 posto vlasnika moglo vratiti vozilima s unutrašnjim sagorijevanjem.
Ostale zemlje ispod svjetskog prosjeka su Italija (15 posto), Francuska (18 posto), Njemačka (24 posto) i Kina (28 posto). Brazil se priključuje SAD i Australiji iznad prosjeka s 38 posto.