Veliko iznenađenje - studija kaže da ljudi bolje voze u sumrak od automatske tehnologije.
Studija je također pokazala da su ljudski vozači bolji u navigaciji na raskrsnicama.
Sistemi za podršku vozaču s djelomičnom automatizacijom sigurno mogu pomoći u sprečavanju sudara, ali nisu baš spremni za svako vrijeme.
Više od 37.000 sudara
Nedavna studija analizirala je više od 37.000 sudara vozila i otkrila da je manja vjerovatnost da će se ljudi sudariti na zavojima ili u situacijama slabog osvjetljenja u usporedbi s automatiziranom tehnologijom.
A brojke nisu ni blizu. Studija, koju je nedavno objavio Nature Communications, otkrila je da su vozila koja koriste automatizirane sisteme imala pet puta više sudara tokom izlaska ili zalaska sunca.
U krivinama je omjer bio dvostruko veći u usporedbi s vozilima kojima upravljaju ljudi.
Otprilike 35.000 sudara u kojima su sudjelovali ljudi i 2.100 s aktivnim automatiziranim sistemima služe kao temelj za podatke.
Što se tiče situacija sa slabim osvjetljenjem, studija naglašava ograničenja kamera i senzora te nemogućnost prilagođavanja uvjetima.
Na primjer, sjene ranog jutra ili kasnog dana mogu se pogrešno protumačiti kao objekti. Fluktuirajuće svjetlo također može biti problematično, izazivajući haos u algoritmima i zbrku unutar sistema...
S druge strane, objekti u sjeni možda uopće neće biti otkriveni. Ovo je potkrijepljeno testovima sudara koji dosljedno pokazuju da vozila kasno koče ili se uopće ne zaustavljaju za simulirane pješake ili životinje.
Što se tiče skretanja, svjesnost situacije spominje se kao vjerovatno problematično mjesto za trenutne automatizirane sisteme.
Senzori i kamere
Senzori i kamere možda neće detektirati sve prepreke na lokaciji koja je tako dinamična kao što je raskrsnica, ali ide i dalje od toga.
Studija ističe da trenutni sistemi općenito "vide" područje relativno blizu vozila.
Dok bi čovjek mogao vidjeti gustu maglu na udaljenosti od 800 metara i poduzeti mjere opreza, automobil pod autonomnom kontrolom samo bi nastavio voziti.
Postoje dokazi koji to potvrđuju. Ispitujući radnje poduzete prije sudara, većina vozila pod autonomnom kontrolom vozila je ravno i konstantnom brzinom prije nego što su implementirani hitni manevri.
Automobili koje su vozili ljudi pokazali su više slučajeva usporavanja i mijenjanja traka prije sudara. Studija uzima u obzir mnoštvo varijabli kako bi došla do ovih zaključaka, ali zaključak je jasan - sistemi pomoći vozaču, kakvi sada stoje, upravo su to — asistenti...