Od iduće sedmice, svi novi automobili koji se prodaju u zemljama Evropske unije moraju biti opremljeni brojnim novim sistemima pomoći u vožnji, uključujući pametni sistem Intelligent Speed Assistance (ISA).
Radi se o ‘pomoćniku‘ koji koristi zvučne ili vizuelne signale kako bi upozorio vozače kada se prekorači ograničenje brzine. Pomoćnik također može izvršiti automatsko (lagano) otpuštanje gasa, pri čemu se papučica gasa lagano vraća gore prema stopalu ili vibrira, ovisno o situacijama u vožnji.
ISA ne sprečava vozače u potpunosti da probiju postavljeno ograničenje, umjesto toga pokušava ih ‘nježno‘ podsjetiti na njihove pravne obveze. Evropska unija je detalje tih podsjetnika prepustila proizvođačima automobila.
Vozači će i dalje moći ignorirati upozorenja ili ih potpuno isključiti, ali će prema zadanim postavkama uvijek biti uključeni kada sljedeći put pokrenete automobil, piše Carscoops.
Evropsko vijeće za sigurnost prometa (ETSC) lobiralo je za smanjenje snage motora nakon što vozač prekorači ograničenje brzine, ali se od toga odustalo, što znači da vozači i dalje mogu koristiti punu snagu motora kada im je potrebna, na primjer da se izvuku iz opasnosti.
Crna kutija: Izraz je prvenstveno poznat za avione, ali sada i automobili dobivaju snimač podataka o nesrećama ili snimač podataka o događajima (EDR), kako se to zove u tehničkom žargonu. Kontinuirano bilježi informacije o brzini, kočenju ili aktiviranju zračnog jastuka, ali ih redovito i izbriše.
Pomoć pri kočenju u nuždi: Ovo se odnosi na automatski operativni sistem koji može samostalno prepoznati opasne situacije i zatim automatski zakočiti vozilo kako bi se izbjegle ili ublažile nesreće.
Svjetlo za automatsko kočenje u nuždi: Kako bi odgovaralo pomoćniku za kočenje u nuždi, mora postojati i svjetlo kočenja u nuždi na stražnjem dijelu vozila koje pokazuje da je započelo snažno kočenje.
Upozorenje na umor: Ovaj pomoćnik je namijenjen za praćenje budnosti vozača i izdavanje upozorenja. To može biti, na primjer, akustična ili vizualna poruka koja od vas traži da napravite pauzu od vožnje.
Asistent za vožnju unatrag: Kako bi se osiguralo da ne dođe do nezgoda pri vožnji unazad, također su potrebni pomoćnici koji detektiraju osobe ili predmete iza vozila.
Upozorenje o napuštanju prometne trake u nuždi: Sistem podrške također je potreban kako bi vam pomogao da ostanete u svojoj traci.
Alcolock u pripremi: Novo sučelje za imobilizatore osjetljive na alkohol, takozvane “Alcolocks”, također je obavezno. U budućnosti će se jednostavno morati naknadno ugraditi.