Nakon što je Pumu oživio kao krosover, Ford to ponovo radi sa još jednim legendarnom automobilom iz prošlosti.
Novi Capri predstavlja upečatljivu promjenu u odnosu na fastback kupe koji se prodavao između kasnih 1960-ih i sredine 1980-ih. Dok se originalni model na tržištu reklamirao kao Euro Mustang, njegov savremeni ekvivalent je samo još jedan električni SUV.
U suštini, Capri je neka vrsta kupe derivata potpuno električnog Forda Explorer koji se prodaje u Evropi. Oba su bazirana na MEB mehaničkoj platformi Volkswagen grupe, tako da Capri može da se nazove Fordovim ekvivalentom modela VW ID.5, dok je Explorer "prepakovani" ID.4.
Kako god bilo, to je potpuno odstupanje od originalnog Caprija – pravog, pravcatog Forda koji je mehanički bio povezan sa Cortinom.
Sa dužinom 4.633 mm, širinom 1.872 mm i visinom 1.626 mm, te međuosovinskim rastojanjem koje iznosi 2.769 mm, novi Capri ima proporcije koje se skoro poklapaju sa Volkswagenom ID.5.
Ford će električni SUV nuditi sa standardnim točkovima od 19 inča, ali će biti dostupni i veći od 20 i 21 inča.
Osnovna verzija će imati pogon na zadnje točkove sa jednim elektromotorom od 282 KS i obrtnim momentom od 545 Nm.
Ima dovoljno snage da od 0 do 100 km/h stigne za 6,4 sekunde i elektronski ograničenu najveću brzinu od 190 km/h. Poređenja radi, Ford je svojevremeno prodavao brži originalni Capri.
Električna energija se skladišti u litijum-jonskoj nikl-mangan-kobalt (Li-NMC) bateriji kapaciteta 77 kWh, što je dovoljno za domet od oko 630 km, prema WLTP mjernom ciklusu, tvrdi Ford.
Potrebno je oko 28 minuta da se baterija "napuni" od 10 do 80 procenata na stanici za punjenje jednosmernom strujom koja koristi 135 kW.
Ako želite varijantu sa dva elektromotora, Capri dobija prednji motor, pa model sa pogonom na sva četiri točka isporučuje kombinovanu snagu od 335 KS.
Ford ne navodi ukupan izlazni obrtni moment, ali on iznosi 678 Nm u slučaju modela VW ID.5 GTX, koji ima identičnu ukupnu snagu.
Vreme sprinta do stotke pada na 5,3 sekunde, što ga čini za 1,1 sekundu bržim od modela sa pogonom na zadnje točkove.
Ne samo da dobijate dodatnu snagu sa dva motora, već i malo veću bateriju i brže punjenje. Paket od 79 kWh može se napuniti od 10 do 80 procenata za 26 minuta kada se koristi maksimalna dozvoljena snaga punjenja od 185 kW.
Potpuno napunjen, pruža domet od 368 milja. To je manje za 22 milje u poređenju sa modelom sa pogonom na zadnje točkove.
Novi Capri ima uglavnom istu putničku kabinu kao i konvencionalno oblikovan Explorer. Primjećuje se vertikalno orijentisan ekran osetljiv na dodir od 14,6 inča koji se pomjera gore-dole kako bi otkrio skriveni odjeljak za odlaganje koji se nalazi iza.
Kada je riječ o prtljažnom prostoru, Capri je izuzetno praktičan jer nudi oko 570 litara korisne zapremine.
Slično kao i Explorer, novi Ford Capri će se praviti u Kelnu u Njemačkoj. Cijena u toj zemlji startuje od 51.950 evra za model sa pogonom na zadnje točkove.