Šta će voziti automobile u budućnosti? Pored elektromobilnosti, postoje i glasovi koji sintetička goriva vide kao alternativu električnoj energiji – posebno za postojeća vozila.
Naziv e-goriva uspostavio se kao zbirni naziv za sintetička goriva koja se proizvode iz električne energije. Stoga je to gorivo budućnosti koje može zamijeniti dizel i benzin kao i kerozin s tradicionalnim funkcionalnim i kvalitetnim zahtjevima. E-gorivo kao gorivo u potpunosti izostavlja fosilne sirovine, a temelji se na održivo proizvedenoj električnoj energiji, kao i vodi i ugljičnom dioksidu, koji se proizvode kao "otpadni proizvod" u industriji ili poljoprivredi.
U najboljem slučaju, filtrira se iz okolnog zraka. Sistemi za to već postoje i, kada se koriste u industrijskim razmjerama, nisu ni komplikovani niti zahtijevaju održavanje. To znači da e-goriva imaju stvaran i jednako ogroman potencijal za dekarbonizaciju budućih, pa čak i trenutnih pogona. Održivo gorivo nastaje kroz poseban proizvodni proces, skraćeno poznat kao power-to-fuel - bez dodatnog ispuštanja stakleničkih plinova CO2 u atmosferu.
Fundamentalna rasprava je još uvijek na usnama: Kako bi naši automobili trebali biti pogonjeni u budućnosti: s baterijskom elektrikom, gorivnim ćelijama, direktnim sagorijevanjem vodika, konvencionalnim benzinom i dizelom sa značajno povećanim organskim sadržajem ili sa sintetičkim gorivom? Većina kupaca automobila (između 69 i 72 posto, ovisno o studiji) trenutno odbija električni automobil. Razlozi su jasni: stvarni rasponi koji su prekratki, vremena punjenja koja su preduga, visoki troškovi nabavke i veliki gubici tokom preprodaje zbog brzog starenja baterija.
Međutim, većina stručnjaka sa univerziteta i industrije vidi e-mobilnost kao trenutno najefikasnije rješenje za klimatski neutralnu vožnju. Ovo je navelo Briselsku komisiju EU da uvede opću zabranu motora sa unutrašnjim sagorijevanjem u novim automobilima planiranim za 2035. godinu.
Ali ovaj „kategorički kraj“ nije na stolu od marta 2023. – u korist tehnoloških rješenja.